de S.T.   •   11 Ian 2018   •   11:17
Noi informații despre viața extraterestră! Ce s-a găsit în doi meteoriți căzuți pe Terra. Oamenii de știință n-au mai văzut așa ceva 534
Foto: pixabay.com

Oamenii de ştiinţă au descoperit pentru prima dată în istorie fragmente de materie organică, ingrediente esenţiale pentru existenţa vieţii, în două roci spaţiale care conţineau apă în stare lichidă şi care s-au prăbuşit pe Terra în 1998, după ce au plutit în centura de asteroizi din Sistemul Solar timp de mai multe miliarde de ani, informează Xinhua şi Press Association.

O analiză detaliată a compoziţiei chimice a micilor fragmente de sare gemă de culoare albastră şi purpurie recoltate din cei doi meteoriţi, denumiţi Monahans şi Zag, a dezvăluit existenţa unor compuşi organici complecşi, precum hidrocarburi şi aminoacizi, potrivit unui studiu ce a fost publicat în revista americană Science Advances.

„Este cu adevărat pentru prima dată când am găsit materie organică din abundenţă, asociată cu apă în stare lichidă, care sunt cruciale pentru originea vieţii şi originea compuşilor organici complecşi din spaţiu”, a declarat coordonatorul studiului, Queenie Chan, profesor de ştiinţe planetare la Open University din Marea Britanie.

Fragmentele organice recuperate din alţi meteoriţi nu au furnizat nicio dovadă care să ateste existenţa vieţii în afara Terrei, a explicat Queenie Chan.

„Este cu adevărat posibil ca originea vieţii să se afle în altă parte”, a adăugat cercetătoarea Queenie Chan.