Antena 3 CNN Life Știinţă Studiu: Aspirina ajută la calmarea stărilor de furie

Studiu: Aspirina ajută la calmarea stărilor de furie

Sursa foto: Foto: psychotherapisttoronto.org
07 Ian 2014   •   14:22
Un studiu realizat de cercetătorii americani arată că aspirina poate reprezenta un remediu pentru calmarea stărilor de furie, informează dailymail.co.uk. Oamenii de ştiinţă spun că furia ar putea fi provocată de unele inflamaţii din corp.

Inflamaţia este un răspuns normal la răni şi infecţii, influenţând producţia de citokine, substanţe care alertează sistemul imunitar.

Dar, în cazul unora sintre oameni, răspunsul inflamator nu dispare în momentul în care pericolul trece. Mai mult decât atât, devine cronic, iar citokina continuă să circule prin sânge.

Studiul a fost realizat de oamenii de ştiinţă de la Universitatea Chicago, care au efectuat teste de sânge pentru 70 de persoane care sufereau de tulburare explozivă intermitentă - diagnostic psihiatric pentru actele scurte de agresiune.

Afecţiunea, caracterizată ca un eşec de a rezista impulsurilor agresive, a fost identificată recent. Conform unui studiu realizat de Harvard Medical School şi University of Chicago, publicat în anul 2006, mai mult de trei milioane de britanici se confruntă cu această tulburare.

Oamenii cu acestă afecţiune au îregistrat un nivel mai ridicat de citokină, în comparaţie cu cei care nu sunt predispuşi la accese de furie

Studiul sugerează o legătură directă între inflamaţie şi agresivitatea umană, spun cercetătorii în studiul publicat în JAMA Psychiatry. Cu alte cuvinte, inflamaţia ar putea face oamenii să fie nervoşi.

Cercetătorii sugerează că, decât să încerce să se calmeze, persoanele afectate de această stare ar trebui, mai degrabă, să ia o aspirină, pentru a potoli izbucnirile. Aspirina blochează procesul chimic al inflamaţiei, la fel ca medicamentele nonsteroidiene, cum ar fi ibuprofenul.

Subiecte în articol: aspirina