Antena 3 CNN Life Știinţă Trei asteroizi noi au fost descoperiţi în apropiere de Terra. Unul poate fi un pericol pentru Pământ

06 Noi 2013   •   16:58

La sfârşitul lunii trecute, oamenii de ştiinţă au descoperit trei asteroizi care se apropie de Pământ, doi din ei se află pe locurile doi şi trei în rândul celor mai mari obiecte din apropierea Pământului.
Astronomii de la NASA sunt uimiţi că, în ciuda dimensiunilor impresionante, ei nu au fost observaţi până acum.

Asteroidul 2013 UQ4, cu o dimensiune de 19 km, a fost descoperit pe 23 octombrie de proiectul american de căutare a asteroizilor Catalina. Pe 31 octombrie, Catalina a descoperit asteroidul 2013 US10, care potrivit astronomilor are un diametru de aproximativ 20 km.

Al treilea asteroid, 2013 UP8, a fost descoperit de experţii proiectului Pan-STARRS pe 25 octombrie. Acest asteroid mic în comparaţie cu celelalte două (2 km în diametru), a fost inclus în clasa obiectelor potenţial periculoase.

Subiecte în articol: nasa asteroizi astronomi