Antena 3 CNN Life Știinţă Video UIMITOR: 14 miliarde de ani ai Universului în doar 78 de secunde

Video UIMITOR: 14 miliarde de ani ai Universului în doar 78 de secunde

Sursa foto: Foto: YouTube
30 Aug 2012   •   15:23

Astrofizicienii au creat cea mai realistă simulare computerizată a evoluţiei universului de până acum, în doar 78 de secunde .

Materialul video a fost creat cu ajutorul programului Arepo, de o echipă de la Harvard-Smithsonian Centre for Astrophysics (CfA) în colaborare cu cercetătorii de la  Heidelberg Institute for Theoretical Studies (HITS), scrie Daily Mail.

Spre deosebire de simulările anterioare, aceasta redă formaţiunile gazoase ce au urmat Big Bang-ului.

"Am luat tot ce ne putea avantaja din simulările anterioare şi am renunţat la ce ne dezavantaja", a declarat Volker Springel, astrofizicianul de la de la  Heidelberg Institute for Theoretical Studies, cel care a creat programul.

Pentru a comprima în cele 78 de secunde istoria universului, Springel, expert în formaţiunile galactice, a folosit un supercomputer de la Harvard.

Cercetătorii spun, însă, că nu au terminat încă treaba. Deşi filmuleţul este impresionant, ei vor mai mult. Astrofizicianul Debora Sijacki spune că echipa vrea să genereze simulări ale unor zone mai mari din Univers, pentru a crea cel mai mare şi mai realist model al cosmosului.

Subiecte în articol: Univers