Antena 3 CNN Politică Năzdrăvăniile campaniei electorale: "Gelu Stăjeru", frigidere K1, bazine de înot în sate fără apă

Năzdrăvăniile campaniei electorale: "Gelu Stăjeru", frigidere K1, bazine de înot în sate fără apă

Năzdrăvăniile campaniei electorale: "Gelu Stăjeru", frigidere K1, bazine de înot în sate fără apă
16 Noi 2008   •   20:54

Pretendenţii la un fotoliu de senator sau deputat îşi fac campanie după propria lor muză interioară. În goana după voturi, fiecare se înghesuie cu tot felul de promisiuni sau pomeni electorale care de care mai năstruşnice. Alţii recurg la metode neconvenţionale pentru a ieşi din conul de umbră şi a se face cunoscuţi oamenilor.
Dacă liderul PSD, Mircea Geoană, şi-a ghicit deja viitorul, prognozând că va bea şpriţul victoriei în piaţă, pedeliştii i-au invitat pe alegători la poveşti şi la petrecere de Halloween, în vreme ce liberalii şi-au prezentat oferta în costume de epocă.
Geoană: ?Nea Popică pune vinul la rece ca vine PSD-ul la guvernare?
Aerul de Dăbuleni a împrospătat forţele candidatului PSD, Mircea Geoană. În traseul său electoral prin oraşul pepenilor şi prin Segarcea, Geoană a împărţit cu generozitate deja tradiţionalii mici electorali. Mulţimea adunată la pomană l-a făcut să declame sigur pe victorie. "Nea Popică (Nicolae Popa, primarul din Segarcea ? n.r.) a promis că pe 30 noiembrie aduce vinul, iar eu aduc apa minerală ca să bem un spriţ în cinstea victoriei. Nea Popică, pune vinul la rece că vine PSD-ul la guvernare".
Elena Udrea îşi duce alegătorii în pelerinaj la sfintele moaşte
Pe Elena Udrea a lovit-o mai nou porniri prea cuvioase. După ce le-a promis locuitorilor din Drumul Taberei că le va aduce metrou la scară, candidata PDL-istă îi invită să se îmbarce, la sfârşit de weekend, pentru o experienţă realigioasă în autocarele special închiriate. Destinaţia? Pelerinaj pe la mănăstirile din vecinătatea Bucureştiului. Practica nu reprezintă o inovaţie. A fost folosită şi de liberalul Ludovic Orban, la ultimele alegeri locale în cursa pentru primăria Capitalei. Debutul campaniei electorale a prins-o pe Elena Udrea în plin Halloween, împărţind copiilor portocale şi baloane.
Cătălin Zmărăndescu, pe urmele lui Gigi Becali: Promite alegătorilor frigidere K1
Bodyguardul lui Gigi Be­cali, Cătălin Zmă­răn­descu, aspirant la un fotoliu de deputat în colegiul 25 din Bu­cu­­reşti, a dus pomana electorală pe noi culmi. El a pro­­mis că le va da ale­gă­tori­lor nu mai puţin de 5.000 de frigidere. Cum în lege nu există acest articol trecut la aparate promoţionale, rămâne de văzut dacă luptăto­rul din K1 îşi va inscripţiona chipul sau le va oferi doar cu un simplu autograf fanilor săi.
Pentru UDMR "Votul e beton"
Autobuz de campanie, trei formaţii, una de muzică, una umoristică şi una de dans îi vor însoţi pe candidaţii UDMR de-a lungul unei caravane maraton în care ar urma să se parcurgă 5.800 de kilometri. Sub sloganul ?Votul e beton?, scris cu litere de-o şchioapă pe maşina de campanie a Uniunii, candidaţii vor face cu schimbul în acest periplu prin judeţe şi colegii uninominale, urmând să petreacă alături de comedianţi şi de electorat. Ţinta acestei desfăşurări de forţe? Tineretul, marele absent de la vot din ultimii ani. De altfel, reprezentanţii UDMR au venit cu ideea cointeresării acestui sector de vârstă promovând două iniţiative legislative: coborârea vârstei minime de vot la 16 ani şi stabilirea vârstei minime pentru a fi ales în organele administraţiei publice locale la 20 de ani.
Prăjitura "Gelu Străjeru", candidat liberal
La Botoşani, un candidat la deputăţie, a lansat propria prăjitură numită ?Gelu Strajeru?, pe care şi-a pus şi poza. A uitat însă să spună numele sub care apare pe buletinul de vot şi poziţia. Delicatesa îi aparţine liberalului Ciubotaru Gheorghe ? candidat în Colegiul 5 Botoşani pentru Camera Deputaţilor şi face parte dintr-o mai amplă campanie de popularizarea a unui personaj animat, implicat în lupta pentru apărarea cetăţenilor. Respectivul ?erou?, care seamănă izibitor cu candidatul liberal, beneficiază şi de site unde vizitatorii sunt îndemnaţi să apere castelul împreună cu ?Gelu Străjeru?.
"Fata moşului şi fata babei" de la PD-L
La Sibiu, democrat-liberalii s-au căutat prin buzunare şi au strâns bani de bilete de teatru pentru peste o sută de copii, însoţiţi de parinţi şi bunici. Pe spezele candidaţilor Raluca Turcan şi Ion Ariton, candidaţi PD-L în colegii sibiene, aceştia au beneficiat de intrare gratuită la spectacolul "Fata moşului şi fata babei?. ?Când eram mic, veneam aici, nu erau condiţiile de acum. Veneam cu multă plăcere şi atunci, pentru că poveştile erau aceleaşi?, a declarat cu această ocazie Ion Ariton. Piesele de teatru nu sunt singure în pomelnicul de pomeni electorale cu care Raluca Turcan îşi miluieşte alegătorii. Totodată, candidatul PD-L promite o grădiniţă pentru fiecare cartier din colegiul de care aparţine, modernizarea locurilor de joacă şi a tuturor şcolilor din Sibiu.
Brătienii de Buzău: Moda jobenului revine la PNL
Lucian Sălcuţan, Constantin Ionescu şi Aurelian Podeanu, candidaţi PNL, au preferat să se lanseze în campania electorală în costume de epocă şi acompaniaţi de fanfară. Acţiunea, numită ?Buzăul prin tradiţie spre viitor? s-a vrut şi un semnal pentru păstrarea tradiţiilor. Împoponaţi în garderoba vechilor Brătieni, liberalii au defilat prin Buzău, împărţind crizanteme galbene şi îndemnând trecătorii să iasă la vot pe 30 noiembrie.
Liberalul Bogdan Olteanu ademeneşte electoratul cu propria carte de bucate
Liberalul Bogdan Olteanu a apelat la stârnirea stomacurilor bucureştenilor printr-o metodă electorală. După ce a lipit afişe cu conţinut electoral în zona colegiului său şi a amplasat o serie de corturi electorale în anumite locaţii din Capitală, Olteanu a scos o revistă de bucate cu reţete propuse chiar de el. Broşura şi-a găsit rapid locul în cutiile poştale ale ale votanţilor din sectorul 1. "Talentul meu de bucătar îşi găseşte preţuirea în fiecare duminică, atunci când potrivesc o salată de crudităţi cu ulei de măsline, cimbrişor şi rozmarin, schimbându-i radical gustul", mărturiseşte de altfel, pe propriul site, liderul liberal.
PSD oferă cafea "întru trezirea" rivalilor politici
Candidatul PSD Sibiu pentru un post de deputat în Colegiul 2, Eugen Barbu, s-a gândit să-şi promoveze imaginea vânturând pungi de cafea spre adversarii politici. "Am decis să ofer pungi de cafea cu însemnele partidului şi cu afişul meu electoral celorlalte partide pentru a-i trezi pe candidaţii acestora, care până acum au dormit în funcţiile în care au fost", explica Barbu.
Primar german, pe afişe liberale
Liberalii sibieni au scos şi ei din arsenal arma secretă: promovarea imaginii primarului Sibiului, Klaus Johannis pe fluturaşii de campanie ai propriilor candidaţi, fostul viceprimar liberal al Sibiului, Eugen Mitea şi actualului viceprimar Virgil Popa. "Îmi vor creşte popularitatea dacă unii candidaţi mă menţionează în fluturaşii lor?, a reacţionat Johannis la auzul veştii.
"Tată social-democrat, susţin fiu liberal"
Pe afişele candidatului PNL la deputăţie, Lucian Simirad, trecătorii ieşeni pot remarca şi prezenţa şefului social-democrat al Consiliului Judeţean, Constantin Simirad. Legătura dintre tată şi fiu le-a dat deja bătăi de cap liderilor locali ai PSD, care se pregătesc să ceară socoteală lui Simirad senior pentru lipsă de loialitate faţă de partid. În urmă cu două săptămâni, Simirad anunţa că îl va susţine pe fiul său în campania electorală şi nu pe candidatul PSD, Cristian Nechifor.
PRM a inventat "coşarul electoral" cu morcov
Unul dintre candidaţii PRM Braşov la alegeri, Ion Mânzală a găsit o metodă mai inedită de a se prezenta în faţa alegătorilor fără să atenteze la propriul buget. Îmbrăcat în coşar, cu toate accesoriile necesare meseriei şi cu un morcov înfipt în sârma de curăţat hornuri, el a anunţat că va purta această vestimentaţie pe toată durata campaniei. Totul pentru "curăţarea Parlamentului", în timp ce morcovul este dedicat "pentru toţi cei care lâncezesc în Parlament", a mai susţinut candidatul PRM.
Cearşafuri electorale la balcoane liberale. Etaj cu etaj
Un alt candidat în criză de fonduri, de această dată din tabăra liberală, a optat pentru afişarea mesajului său electoral pe blocuri, imprimat pe cearşafuri galbene. ?Noi de la etajul 3 vom vota aşa cum vrei şi cum vrem şi noi în sat, Rus Dumitru, deputat?, ?Toţi de la etajul 4 ne susţinem deputatul? sunt doar câteva din sloganurile ce au răsărit printre florile balcoanelor din centrul Jiboului. ?Şi noi la etajul 2 vom vota la fel ca voi? se mai poate citi într-un bloc vecin. Ideea a mai fost folosită în campania pentru alegerile locale din acest an de Radu Căpîlnaşiu, actual primar al Zalăului din partea PNL.
Stresul votantului, măsurat cu termocardul liberal
Preşedintele filialei Bistriţa-Năsăud a PNL, deputatul Ioan Turc, candidat din partea formaţiunii la un post de deputat în Colegiul nr. 1, a ales să se facă cunoscut împărţind alegătorilor carduri pentru testarea nivelului de stres. Imprimat cu fotografia lui Turc, sigla partidului şi mesajul "Fii relaxat, rămânem împreună!?, cardul are un cristal termosensibil care îşi schimbă culoarea în funcţie de nivelul de stres al posesorului.
Peremistul Buga-Sfinteş, ultimul Robin Hood mioritic
?Votaţi ultimul haiduc! Voi lua de la bogaţii necinstiţi şi voi da săracilor!? pare a ţipa Edmond Buga-Sfinteş de pe afişul său electoral. Candidat al PRM în colegiul 6 Buzău pentru Camera Deputaţilor, Buga-Sfinteş susţine nici mai mult nici mai puţin că ?reînvierea haiduciei este doar o problemă de timp? în condiţile în care ?decalajele dintre cei foarte săraci şi cei foarte bogaţi se măresc pe zi ce trece şi sunt pe cât de nedrepte, pe atât de nemeritate?.
Un candidat liberal declară război manelelor
Şeful PNL Sibiu, Eugen Mitea, candidat pentru un post de deputat în colegiul nr.1 Sibiu, a declarat război manelelor. Proastă strategie având în vedere avalanşa de accesări a melodiilor de profil postate pe internet. Pentru a ieşi din anonimat, Mitea a anunţat că va susţine promovarea muzicii de operă, corale, dar şi a celei populare, în detrimentul manelelor. ?La un concert coral, sala este goală. Dacă vine Vali Vijelie, este nebunie în oraş. Eu propun să o lăsăm mai încet cu manelele?, a afirmat Mitea la debut de campanie.
Tatăl Cameliei Potec, pe urmele micului şi muştarului electoral
Grigore Potec, tatăl înotătoarei Cameliei Potec, medaliată cu aur la Jocurile Olimpice din 2004 de la Atena, candidează din partea PD-L pentru un loc de deputat în colegiul 3 Brăila. Cum numele fiicei pare a nu fi îndeajuns, Potec tatăl a pus la cale o petrecere în aer liber, în cel mai pur stil românesc: mici, bere şi muştar pentru alegători. Atenţie însă! A nu se interpreta gestul ?în nici un caz ca mită electorală?, a susţinut candidatul PD-L, ci ca un prilej de ?relaxare?.
Săteni, hai să facem baia mare! Varinata bazine de înot Made in Brăila
Într-un colegiu brăilean în care mai bine de 80 la sută din localităţi nu sunt racordate la reţeaua de apă şi canalizare, social-democratul Cristian Rizea, promite tinerilor din sate câte un bazin de înot de 25/12,5 metri şi un teren de sport per comună în cazul în care va fi ales. Candidează pentru Camera Deputaţilor în Colegiul nr. 5 Brăila şi speră că proiectul său, caracterizat ?pe cât de curajos, pe atât de inovator?, va beneficia de concursul primarilor care trebuie să pună la dispoziţie pământul necesar pentru construcţia acestor investiţii.
Taxidriver, sub sigla UDMR
Candidatul UDMR la Colegiul de deputaţi 1 din Harghita, şi actual ministru al mediului, Attila Korodi, are metode mai năstruşnice pentru a intra în contact cu nevoile votanţilor. Korodi a îmbrăcat pentru câteva ore postura taximetristului prin Miercurea Ciuc, dovedind reale calităţi în domeniu. Aşa a aflat că primii care se trezesc odată cu oraşul şi fac apel la taxi sunt cei care merg la servici. Apoi a fost solicitat de mamele care-şi duceau copiii la grădiniţă sau la şcoală şi de unele persoane care mergeau la policlinică. Candidatul Uniunii a mai încercat în timpul campaniei şi alte meserii. Într-un maraton de 24 de ore în Miercurea Ciuc, a fost brutar şi măturător, plimbându-se de la barul din gară până la fabrica de confecţii din localitate.
Candidat PD-L, va rog călcaţi-mă în picioare!
Imaginea unui candidat al Partidului Democrat-Liberal (PD-L) a fost imprimată pe trotuarele din municipiul Curtea de Argeş, fiind călcată zilnic în picioare de trecători. Adrian Lazăr, om de afaceri local şi candidat pentru colegiul al doilea la Camera Deputaţilor susţine că a ales această metodă pentru a se face cunoscut oamenilor şi a arăta că este la dispoziţia lor. ?Eu nu am notorietatea altora, nici pozitivă, nici negativă. Sunt un om care nu a făcut politică niciodată până acum. Încerc să mă fac cunoscut şi cred că este o variantă de promovare care nu deranjează pe nimeni?, a explicat Lazăr.
Afişe electorale atârnate cu lanţuri în tei
În Curtea de Argeş mai pot fi văzute şi alte manisfetări electorale cel puţin ciudate. Mircea Drăghici şi Florea Costache, candidaţi social-democraţi pentru Camera Deputaţilor, au găsit de cuviinţă că stâlpii şi gardurile nu sunt îndeajuns pentru promovarea lor. Afişele electorale înfăţisându-i pe cei doi au fost atârnate cu lanţuri în coronajul teilor de pe bulevardul central al localităţii, provocând o serie de proteste din partea filialelor PNL şi PRM. Liberalii s-au grăbit să demareze o campanie de strângere de semnături pentru ?eliberarea teilor Basarabilor?, ?simboluri? ale oraşului.
PSD promite intabularea gratuită a terenurilor
Liderul PSD Suceava şi candidat la Senat din partea partidului, Gavril Mîrza, a anunţat că prima iniţiativă legislativă a viitorilor parlamentari suceveni de sorginte social-democrată va viza intabularea gratuită a terenurilor. ?Pentru un plan cu trei linii şi o viză cei de la cadastru îţi iau mâncarea de la gură şi laptele muls un an de zile de la patru vaci?, a spus Mîrza, acuzând taxele imense aruncate de stat pe spinarea ţăranilor.
Fie dulceaţa cât de rea, tot mai bună-i în Bucovina!
Candidatul PNL pentru Camera Deputaţilor în Colegiul 10, Florin Philip Rozopol, a identificat principala problemă economică cu care se confruntă oamenii zonei: lipsa de promovare a dulceţurilor ?hand made? făcute de gospodinele din Gura Humorului. El a lansat şi un concurs, ?Bucovina se simte?, pentru identificarea unui brand în vederea promovării produselor tradiţionale din zonă. Pentru a-şi întări ideea, Rozopol a făcut o comparaţie între trei borcane de dulceaţă, din fructe de pădure, dintre care unul produs şi cumpărat din Austria, unul din România, iar altul făcut de o localnică din Gura Humorului, acasă. Verdictul nu s-a lăsat aşteptat: dulceaţa austriacă costă mai mult, dar preţul nu se regăseşte în calitate, în timp ce produsele româneşti, care ?sunt mult mai gustoase?, au nevoie de ?un nume?, pentru a putea intra pe piaţă.
PRM promite naţionalizarea BCR, Romtelecom şi Petrom
Toate cele trei puncte se regăsesc în programul electoral al PRM Bistriţa-Năsăud promovat pentru alegerile parlamentare. Ele mai fac echipă cu un alt val de naţionalizări care ar viza Romtelecom, Petrom, BCR şi Poşta Română. Promovatorul acestor idei pe plan local: Ioan Aurel Rus, actual deputat PRM.
Stare euforică de campanie: Vin roşu de colecţie
Printre miriadele de programe electorale fluturate de candidaţii s-au rătăcit şi câteva oferte mai de soi, anume roşu. ?Vin cu Sălcuţan?, marcă de vin lansată la sediul PNL din Buzău, de Lucian Sălcuţan, se vrea ?un vin de colecţie politică, ce nu va fi oferit ca material de campanie electorală, ci doar câştigătorilor alegerilor din 30 noiembrie?. Realizat în colaborare cu Podgoria Dealul Mare, cu Staţiunea de la Pietroasele, care ar da, potrivit candidatului liberal la Colegiul 1 senatorial din judeţ, ?cele mai catifelate şi optimiste vinuri roşii din Europa de Sud-Est?, respectivul vin electoral ?nu indică o anume culoare politică, ci doar o stare de spirit, iar băut cu măsură creează o stare euforică ce te obligă să nu mai faci electoratului promisiuni deşarte?. Tot pe o stare euforică mizează şi pedelistul Răzvan Mustea Şerban, ?Deputatul tău pentru candidat PD-L în Colegiul 1 Focşani? care, cu ocazia sărbătoriii Sfinţilor Mihail şi Gavril a împărţit potenţialilor alegători sticle de vin, ambalate în propriile afişe electorale.
Marius Vulpe, Antena3.ro

×
Subiecte în articol: campania electorala vot uninominal
Parteneri
Crimă șocantă într-un bloc din Sectorul 2 al Bucureştiului
x close