Antena 3 CNN Actualitate Cultură Victor Rebengiuc: „Ar fi greu să-l critici pe Băsescu acum, într-o piesă. Pe Ceauşescu îl puteam critica”

Victor Rebengiuc: „Ar fi greu să-l critici pe Băsescu acum, într-o piesă. Pe Ceauşescu îl puteam critica”

22 Aug 2011   •   17:45

Într-un interviu acordat săptămânalului „Capital”, Victor Rebengiuc a vorbit despre condiţia actorului român şi starea teatrului românesc.

Întrebat dacă se poate trăi onorabil din teatru, maestrul a răspuns negativ, spunând că salariile sunt foarte mici, iar pentru un actor tânăr care trebuie să-şi plătească chiria, să se îmbrace şi să mănânce cu un salariu de 1.000 de lei, traiul este imposibil. „De nu ştiu câţi ani se tot căznesc să dea o lege a teatrelor şi nici una n-a trecut până acum. Teatrul nu-i o afacere. E e o pasiune, e o vocaţie”, a precizat cunoscutul actor.

În ceea ce priveşte reacţia publicului de azi la mesajul unei piese de teatru, Victor Rebengiuc spune că s-au schimbat câteva elemente. „S-au schimbat mesajul, tonalitatea. Noi, toţi, aveam un mesaj pe vremea dictaturii şi aveam complicitate cu publicul care reacţiona imediat când spuneam o critică la adresa societăţii socialiste. Publicul înţelegea şi asta ne bucura şi pe noi şi pe el, pe public. Acum mesajul critic nu prea mai există, ar fi greu să-l critici pe Băsescu acum, într-o piesă. Pe Ceauşescu îl puteam critica. Şi nu are legătură cu cenzura, pur şi simplu eram toţi de aceeaşi parte a baricadei, eram noi toţi şi mulţi, şi de partea cealaltă - ei, câţiva. Acum lumea e împărţită şi un mesaj critic, politic, greu găseşte răsunet”, a explicat marele actor.

×
Trucul cu care românii păcălesc automatele de reciclare