Antena 3 CNN Actualitate Media STS se victimizează la CNA. Instituţia susţine că oamenii au fost încurajaţi să nu mai sune la 112 în situaţii de urgenţă

STS se victimizează la CNA. Instituţia susţine că oamenii au fost încurajaţi să nu mai sune la 112 în situaţii de urgenţă

STS se victimizează la CNA. Instituţia susţine că oamenii au fost încurajaţi să nu mai sune la 112 în situaţii de urgenţă
11 Feb 2014   •   16:54

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a sesizat Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) în legătură cu faptul că televiziunile au dezinformat telespectatorii în cazul accidentului aviatic din Apuseni şi că oamenii au fost încurajaţi să nu mai apeleze la serviciul 112 în situaţii de urgenţă, informează Mediafax.

CNA analizează, în şedinţa de marţi, felul în care televiziunile centrale au relatat informaţiile despre accidentul aviatic din Apuseni în emisiunile de ştiri şi dezbateri, difuzate în perioada 20 ianuarie - 5 februarie.

La şedinţa CNA au luat parte şi Andra Untaru, consilier juridic al STS, colonelul Adrian Fulea, purtător de cuvânt al STS, şi colonelul Dănuţ Popescu, şeful serviciului 112.

"Dincolo de modul cum a fost afectată imaginea STS sau a 112, din punctul nostru de vedere, cel mai grav este afectat în mod direct cetăţeanul care este încurajat să nu mai sune la 112", a spus Andra Untaru în faţa membrilor CNA, adăugând că "s-a dus în derizoriu numărul unic european pentru apeluri de urgenţă, o instituţie creată de Uniunea Europeană, reglementată printr-o directivă europeană, la care România a avut certe succese recunoscute prin premii europene".

Adrian Fulea, purtător de cuvânt al STS, a spus că, începând din data de 21 ianuarie şi până pe 7 februarie, STS a răspuns la tot felul de întrebări adresate de jurnalişti de la toate televiziunile. Pe lângă acestea, STS a difuzat comunicate şi informaţii de presă standard în legătură cu acest accident.

Din punctul de vedere al STS, la posturile TV "s-a făcut o informare incorectă a publicului referitoare la atribuţiile pe care le are 112 şi STS, încălcându-se astfel un drept reglementat prin Constituţie (...) care spune că cetăţenii acestei ţări au dreptul la informare corectă, la o informare măcar care să nu fie denaturată".

Fulea a mai spus că televiziunile au căutat vinovaţi şi s-a translatat "această aşa-zisă vină" asupra serviciului 112 şi asupra STS. "S-a translatat această aşa-zisă vină (...) asupra operatorilor, asupra personalului care lucrează în întreaga instituţie (...) Am fost făcuţi nenorociţi, mincinoşi, asasini (...) A fost translatată şi în planul întregii instituţii, până la nivelul conducerii, directorul instituţiei devenind ulterior ţinta acestor atacuri", a spus acesta.

Membrii CNA continuă să analizeze modul în care principalele televiziuni au relatat cazul accidentului aviatic din Apuseni.

×
Parteneri
Cătălin Cîrstoiu: Eu dorm liniştit că am ajutat pacienţii
x close