Mercedes-Benz a inaugurat la Oradea primul depozit central de piese de schimb (FOTO)

10 Dec 2009   •   00:44
Mercedes-Benz a inaugurat la Oradea primul depozit central de piese de schimb (FOTO)
ANTENA3.RO - EXCLUSIV ONLINE // Mercedes-Benz a inaugurat, miercuri, primul său depozit central de piese de schimb originale, din România. Depozitul are 4.000 de metri pătraţi şi este amplasat la ieşirea din oraşul Oradea spre Băile Felix. Investiţia însumează aproximativ trei milioane de euro, iar depozitul are în acest moment, în stoc, piese în valoare de cinci milioane de euro. "Noi nu vindem maşini, ci emoţii. [...] After sales este una dintre cele mai subestimate părţi ale pieţei auto. [...] Datorită acestui depozit, timpul de livrare al pieselor s-a redus la o singură zi", a declarat Philipp Hagenburger, After-Sales Manager Mercedes-Benz România.



Prin inaugurarea depozitului de la Oradea, Mercedes-Benz România vine în întâmpinarea clienţilor şi partenerilor săi printr-o serie de noi facilităţi şi avantaje, menite să ofere în continuare produse şi servicii de calitate, independent de contextul economic. "Vrem să dezvăluim lumea care se află în spatele maşinilor. Este o sarcină foarte dificilă în actualul context economic însă suntem siguri că un parteneriat solid şi pe termen lung ne oferă şi soluţii pentru mediul de afaceri oricât de dificil ar fi el în acest moment. [...] O bună viziune a viitorului se bazează pe o gamă de produse şi servicii after sales de calitate", a spus Michael Grewe, CEO şi presedinte al Mercedes-Benz România.


Inaugurarea depozitului de piese originale reprezintă un demers Mercedes-Benz România care creează noi oportunităţi pentru partenerii săi, în ceea ce priveşte creşterea eficienţei activităţii after-sales şi, în acelaşi timp, asigură un cadru stabil pentru atingerea unui grad cât mai ridicat de satisfacţie a clienţilor finali, după momentul achiziţionării unui autovehicul Mercedes-Benz. Calitatea serviciilor after-sales, grija pentru client, rigurozitatea, acurateţea şi promptitudinea serviciilor oferite prin intermediul reţelei autorizate Mercedes-Benz din România reprezintă o prioritate pentru departamentul After-Sales Mercedes-Benz România. Acest lucru presupune păstrarea tuturor promisiunilor făcute clienţilor şi partenerilor Mercedes-Benz.

"Achiziţionarea unei maşini noi este un moment important pentru fiecare însă în momentul în care ajungi la un atelier de reparaţii s-ar putea să apară probleme neplanificate, printre care să aştepţi mai mult pentru o piesă. În acest fel îmbunătăţim serviciile pentru clienţii noştri", a precizat Philipp Hagenburger.

Primul depozit central de piese originale Mercedes-Benz din România are o suprafaţă de aproximativ 4.000 mp şi cuprinde aproximativ 13.500 de piese din diferite categorii, începând de la siguranţe până la agregate (motoare şi cutii de viteză). Volumul maxim de stocare al depozitului este de aproximativ 23.000 de repere, volum pe care compania doreşte să îl obţină în următoarele şase luni.



Stocul permanent de piese, cu o valoare de vânzare de aproximativ 5.000.000 de euro, cuprinde piese originale pentru mărcile Mercedes-Benz, smart, Chrysler, Jeep, Dodge şi Mitsubishi Fuso Canter. Acest stoc de repere conţine, de asemenea, şi piese auto fabricate în România, la Cugir, in cadrul unei alte companii Daimler. Printre piesele de schimb produse la Cugir se numără roţi dinţate, întinzătoare de lanţuri, arbori cu came si semifabricate.

Depozitul oferă o serie de avantaje concrete cu privire la activitatea de service desfăşurată prin intermediul reţelei de centre autorizate Mercedes-Benz şi la modul în care sunt asigurate serviciile către clienţii finali. Dezvoltarea stocului a condus la creşterea gradului de service (procentajul de piese de schimb comandate de către centrele autorizate ce pot fi livrate direct de pe stocul din depozitul de la Oradea). Valoarea gradului de service este estimată la 82% pentru luna decembrie 2009, comparativ cu 68,7% în decembrie 2008.



Livrarea pieselor de schimb de la depozitul central din Oradea către centrele autorizate Mercedes-Benz din ţară se efectuează zilnic. În acest sens, unul dintre efectele pozitive ale activităţii noului depozit se referă la reducerea semnificativă a timpului de aşteptare în cazul clientului final. Creşterea semnificativă a disponibilităţii pieselor de schimb în depozitul central de la Oradea a condus la un timp mai scurt de livrare: o zi după comanda efectuată de către centrul autorizat. Astfel, este asigurat un cadru stabil ce determină creşterea satisfacţiei tuturor celor implicaţi în acest proces. În cazul în care piesele solicitate nu sunt disponibile în depozitul de la Oradea, ele sunt comandate de la depozitul central Daimler din Germania.

În plus faţă de această investiţie, pentru a asigura cel mai înalt nivelul de satisfacţie pentru centrele autorizate şi clienţi, a fost necesară optimizarea întregului lanţ logistic (transportul pieselor din Germania la Oradea şi, intern, de la Oradea către centrele autorizate) şi a proceselor interne în depozit.



Astfel, a fost posibilă extinderea orarului de comenzi efectuate de către centrele autorizate (comenzile pot fi plasate acum până la ora 17:00 şi, pentru cazurile de urgenţă, până la ora 19:00), precum şi obţinerea unui timp de livrare mai rapid pentru întreaga reţea (piesele ajung la centrele autorizate înainte de ora 10:00 în ziua următoare). Toate aceste măsuri, fără îndoială, duc la o creştere a satisfacţiei clienţilor finali, deoarece autovehiculele lor pot fi acum reparate mai repede.

"În cadrul aceastei investiţii vorbim despre un întreg lanţ logistic, de la comanda piesei până când ajunge la service şi este folosită la repararea maşinii. [...] Prima maşină este vândută de divizia vânzări, a doua de cei de la post-vânzări, pentru că există o loialitate faţă de client", a mai explicat Philipp Hagenburger.

Florin Tulbure, Antena3.ro

x close