"De regulă, în această perioadă românii caută orice, pentru a oferi un cadou în dar. Se caută mult zona de fashion și digital. Românii cumpără din ce în ce mai mult online, deși nu se vede asta în mall-uri și magazine.
Românii tind să cheltuie mai mult decât au. Coșul mediu se duce între 1.500 și 2.000 de lei dacă vorbim de cumpărăturile online. Aici vorbim și despre masa de Crăciun și despre Secret Santa sau cadourile pentru familie și prieteni.
Când vorbim de Secret Santa de regulă companiile aleg un buget iar oamenii trebuie să se încadreze. Aleg adesea acele tricouri personalizate sau căni și se ajunge și la cadouri mai extravagante.
Citește și: Cadouri pe care să nu le oferi niciodată de Crăciun | Nici tu nu ai vrea să primești aceste lucruri
Pot fi și cazuri în care cumpărături să nu ajungă la timp
Curierii sunt din ce în ce mai performanți și timpul de livrare este din ce în ce mai scăzut. Dar, în această perioadă ei se confruntă cu foarte multe comenzi.
Companiile de curierat au găsit soluții ca produsele să ajungă în timp util. Anul acesta, România este pe un trend crescător.
Comenzile sunt din ce în ce mai mari. Față de anul trecut, comenzile în anumite industrii au crescut și cu 50%", a declarat Florin Pețu, specialist în marketing.