Antena 3 CNN Economic Pro Infrastructură: „Chinezii se fac că lucrează, statul român că plătește. Remake după 'Tăntălăul și Gogomanul' pe centura Zalăului”

Pro Infrastructură: „Chinezii se fac că lucrează, statul român că plătește. Remake după 'Tăntălăul și Gogomanul' pe centura Zalăului”

Andra Oancea
2 minute de citit Publicat la 13:50 11 Aug 2025 Modificat la 14:31 11 Aug 2025
lucrări centura zalăului
Lucrările ar fi trebuit să fie finalizate în 2023. Contractul a fost semnat în 2020 cu o perioadă de șase luni de proiectare și 24 de execuție. Foto: Asociația Pro Infrastructură via Facebook

Centura Zalăului nu este gata la patru ani și jumătate de la începutul lucrărilor de construcție, deși firma chinezească ce a câștigat licitația avea termen de doi ani pentru predarea șoselei, potrivit Asociației Pro Infrastructură. Într-o postare pe Facebook, Asociația scrie că ceea ce se întâmplă pe acest șantier e un remake după filmul «Tăntălăul și Gogomanul»: 'ei se fac că lucrează, statul român că plătește'.” Asta pentru că deși șantierul este finalizat în proporție de 90%, CNAIR a plătit doar 60% din lucrare. 

Șantierul Centurii Zalău bate pasul pe loc. 

„Nici CNAIR nu s-a lăsat mai prejos. Este nevoie de doi pentru a dansa. Deși stadiul fizic e la vreo 90%, cel financiar este doar la 60%. Chinezii au făcut o treime din centură pe banii lor. Ei se fac că lucrează, statul român că plătește”, a scris Asociația Pro Infrastructură pe Facebook. 

 

Asociația Pro Infrastructură a postat pe Facebook calendarul tărăgănărilor lucrărilor la Centura Zalăului. 

„Încă din primăvara lui 2023 vă spunem că s-a spulberat (și) în țara noastră mitul vitezei chinezești în materie de drumuri. De aproape patru ani și jumătate Sinohydro se chinuie pe mini-varianta de ocolire a Zalăului, deși șantierul trebuia să dureze doi ani”, scrie Asociația. 

Lucrările ar fi trebuit să fie finalizate în 2023. Contractul a fost semnat în 2020 cu o perioadă de șase luni de proiectare și 24 de execuție. 

„Contractul a fost semnat în 31.07.2020 și are ordin de începere emis în 25.09.2020 cu 6 luni de proiectare și 24 de execuție. În acte, lucrările au început în 14.04.2021 și ar fi trebuit să fie gata în aprilie 2023 pe un drumeag cu o bandă pe sens lung de doar 5,53 kilometri.

Mobilizarea a fost dintotdeauna mai mult decât rușinoasă. Chiar și acum, în ceasul al 13-lea, lipsesc giratoriul din capătul estic, stratul final de asfalt (uzura), rigolele și alte mărunțișuri”, se arată în postarea citată. 

Asociația Pro Infrastructură a publicat și un clip video cu stadiul lucrărilor de la centura Zalăului. 

Asociația atrage însă atenția că nici Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) nu și-a respectat obligațiile. 

„Dar nici CNAIR nu s-a lăsat mai prejos. Este nevoie de doi pentru a dansa. Deși stadiul fizic e la vreo 90%, cel financiar este doar la 60%. Chinezii au făcut o treime din centură pe banii lor. Ei se fac că lucrează, statul român că plătește. 

În plus, CNAIR nu a fost în stare nici până astăzi să ia o decizie referitoare la asfaltul de uzură de pe poduri, așa cum a făcut-o fără să clipească pe o speță similară pe Autostrada A7 Ploiești-Focșani. Acolo s-a putut, doar era presiune maximă cu inaugurările electorale din 2024.

Cu puțină dorință s-ar putea termina totul într-o lună... dar nu ne-ar mira să intrăm cu șantierul în 2026. Ce ar mai fi de zis despre această rușine internațională româno-chineză?!”, a conchis Asociația pe Facebook. 

 
Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close