Antena 3 Emisiuni Sfat de sănătate Cum facem faţă unui atac de panică. Măsuri de prim-ajutor în caz de stres

Cum facem faţă unui atac de panică. Măsuri de prim-ajutor în caz de stres

de Andreea Cigolea    |    11 Apr 2022   •   10:40
Cum facem faţă unui atac de panică. Măsuri de prim-ajutor în caz de stres
Sursa foto: Antena 3

După doi ani de pandemie și cu un război la graniță, 7 din 10 români se declară copleșiți de emoții şi stres. Psihoterapeutul Bianca Pescaru ne spune cum ne afectează stresul organismul și ce putem face pentru a ne calma mai rapid.

"Este foarte util să conştientizăm cum stăm cu stresul. Orice situaţie pe care vrem să o îmbunătăţim este util să o conştientizăm într-o primă fază. La fel de important este să identificăm factorii stresori pe care îi avem în viaţa noastră", a spus psihoterapeutul Bianca Pescaru, luni, în cadrul rubricii Sfat de Sănătate de la Antena 3.

Simptomele unei perioade stresante

Sunt foarte multe simptome, de la somatizări, dureri de stomac, diaree, dureri de cap, până la tulburări de somn şi fluctuaţii de greutate. Pot apărea diverse stări pe care nu le putem explica şi pe care nu le-am mai avut înainte. 

Stresul ne afectează pe toţi şi afectează întregul organism. Trebuie să fim atenţi la simptome şi să investigăm ce anume din viaţa noastră ne stresează. 

Măsuri de prim- ajutor în caz de stres

Sunt multe exerciţii foarte simple şi foarte uşor de abordat. În momentul în care suntem anxioşi, ar fi util să luăm o pauză şi să ne retragem într-o altă cameră în care suntem singuri. Ideal este să deschidem şi geamul.

Apoi să începem să facem un exerciţiu de respiraţie. Să respirăm profund şi lent. Putem începe să respirăm profund două secunde, la fel procedăm şi cu expiraţia.

Un alt exerciţiu util poate fi relaxarea musculară. Să încercăm să ne încordăm toţi muşchii corpului timp de 10 secunde, iar apoi să-i relaxăm. Lucrul acesta este util în segmentarea stărilor de stres. 

Ar fi foarte util să fim atenţi şi la stilul de viaţă. La cât ne odihnim, la ce mâncăm şi la cât ne hidratăm. Să fim atenţi şi la gândurile noastre. 

Linia fină dintre stres şi atac de panică

Într-un atac de panică este important să conştientizăm ce ni se întâmplă. Să ne dăm seama că avem un atac de panică şi să-l acceptăm. Să nu ne mai luptăm cu ideea de ce ni se întâmplă nouă asta. Să încercăm să observăm lucrurile din jur, astfel încât să ne activăm gândirea raţională.

Într-un atac de panică suntem ancoraţi în mintea anxioasă. Avem nevoie de împământare în această situaţie. Deci, să gândim raţional. Să nu ne ducem cu mintea în scenarii negative", a mai spus psihoterapeutul. 

×

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp

Parteneri
x close