Antena 3 CNN Externe Gaură neagră de 20 de ori mai mare ca Soarele, descoperită la şase milioane de ani lumină de Terra

28 Ian 2010   •   20:21

Astronomii de la Very Large Telescope (VLT) din Chile au descoperit o gaură neagră de 20 de ori mai mare decât Soarele, a anunţat, joi, Observatorul european austral (ESO), citat de AFP.

Gaura neagră descoperită se află la şase milioane de ani lumină de Terra, în Galaxia NCG 300. Ea aparţine categoriei de găuri negre stelare, ceea ce înseamnă că a rezultat din stingerea unei stele masive care şi-a epuizat energia.

În Calea lactee, galaxia noastră, găurile negre nu depăşesc mărimea Soarelui de mai mult de zece ori, şi, dintre cele 20 descoperite până acum în Univers numai trei sunt de peste 15 ori mai mari decât Soarele.

Gaura neagră este însoţită de o stea de asemenea uriaşă, denumită Wolf-Rayet. Aceasta ?scapă? materie în direcţia găurii negre. Steaua şi gaura neagră gravitează una în jurul celeilalte conform observaţiilor.

Şi steaua Wolf-Rayet, care se află aproape de sfârşitul vieţii, se va transforma, la rândul ei, într-o gaură neagră. Cercetătorii susţin că cele două găuri negre ar putea fuziona, dacă vor supravieţui celei de-a doua explozii, emiţând energie care va lua forma unor unde gravitaţionale. Fuziunea ar putea avea loc însă peste câteva miliarde de ani.

Subiecte în articol: gaura neagra galaxie stea