Antena 3 CNN Externe O erupție vulcanică ar fi cauzat moartea în masă a dinozaurilor din nord-estul Chinei

Sursa foto: foto: AGERPRES
12 Feb 2014   •   15:23

O erupție vulcanică în era cretacică ar fi cauzat moartea în masă a dinozaurilor din nord-estul Chinei, potrivit unor cercetători chinezi și americani, relatează AGERPRES.

Analiza unor fosile bine conservate din această regiune a indicat că dinozaurii au fost uciși în urmă cu peste 120 de milioane de ani de cenușa vulcanică, a afirmat Jiang Baoyu, profesor la Școala de Științe ale Pământului și Inginerie de la Universitatea Nanjing, adăugând că cenușa ar fi avut temperaturi de 200-300 de grade Celsius. Cenușa a fost îndeajuns de fierbinte să ucidă animalele pe loc, însă nu destul de fierbinte pentru topească rămășițele acestora, lăsând în urmă fosile bine conservate.

Fosilele sunt foarte similare cu rămășițele descoperite în orașul roman Pompeii, care a fost îngropat de cenușă după erupția vulcanului Vezuviu, în 79 d.Hr.

Jiang, alături de alți patru cercetători de la Universitatea Nanjing, Muzeul American de Istorie Naturală și Laboratorul Național Los Alamos, au început cercetarea în 2011 și și-au publicat concluziile în revista de specialitate Nature Communications.

"Descoperirile noastre au oferit un model pentru explicarea morții în masă de la acea vreme, în regiune. Însă nu pot oferi o explicație privind cauza dispariției dinozaurilor. Cauza dispariției lor este mult mai complexă'', a mai afirmat cercetătorul.

Subiecte în articol: eruptie vulcanica