Antena 3 CNN Life Știinţă Cea mai mare REUŞITĂ ŞTIINŢIFICĂ a anului 2014. "Am creat viaţă EXTRATERESTRĂ în laborator"

de O.P.    |    08 Mai 2014   •   08:26

Cercetătorii americani au anunţat că au făcut cea mai mare descoperire ştiinţifică a anului 2014, care va revoluţiona genetica. Preţ de miliarde de ani, codurile ADN ale vieţii de pe Terra au fost scrise cu doar patru „litere” genetice -- A, T, G şi C. Acum, cercetătorii americani au anunţat că au reuşit să adauge alte două litere.

Într-o lucrare publicată în jurnalul Nature, bio-inginerii de la Scripps Research Institute au anunţat că au introdus cu succes două molecule sintetice în genomul unei bacterii Escherichia coli, care a supravieţuit şi a reprodus noul material genetic.

Pe lângă nucleotidele naturale adenină, timină, guanină şi citozină, ce formează structura de tip elice-dublă a ADN-ului, bateria conţinea alţi doi parteneri ce formau o bază azotată, ce au fost denumiţi de către cercetători d5SICS şi dNaM.

Noul material genetic nu pare să fie toxic pentru bacterie, iar acesta rămâne în genomul organismului exclusiv în condiţii de laborator. Într-un mediu natural, moleculele se degradează şi dispar într-o zi sau două. Odată dispărute, bacteria revine la bazele azotate naturale.

Experţii afirmă că introducerea acestor materiale sintetice în genomul E. coli este o piatră de hotar.

Cercetarea oferă totodată dovezi în favoarea idei că viaţa poate exista altundeva în univers într-o formă genetică diferită de cea de pe Terra.

Această reuşită reprezintă prima dată când o celulă vie gestionează un alfabet genetic «extraterestru»”, a comentat Steven A. Benner, un cercetător de la Foundation for Applied Molecular Evolution, citat de descoperă.ro.

Subiecte în articol: genetica