Antena 3 CNN Politică Alegeri prezidenţiale 2025 George Simion a plătit 3 milioane de euro publicitate pentru turul 2 la Realitatea Plus. Informaţia a fost făcută publică de AEP

George Simion a plătit 3 milioane de euro publicitate pentru turul 2 la Realitatea Plus. Informaţia a fost făcută publică de AEP

Andrei Paraschiv
2 minute de citit Publicat la 19:07 22 Mai 2025 Modificat la 19:07 22 Mai 2025
george simion
Realitatea Plus a încasat cea mai mare sumă pentru promovarea pe televiziuni, 15,05 milioane de lei (3 milioane de euro). Foto: Agerpres

Autoritatea Electorală Permanentă a publicat, pe 21 mai 2025, informații noi despre campania lui George Simion, candidatul AUR la prezidențiale. În turul al doilea, în doar două săptămâni, George Simion a cheltuit 27,9 milioane de lei pentru publicitate TV, iar cei mai mulţi bani au fost plătiţi la Realitatea Plus, scrie site-ul de investigații Snoop.ro, potrivit HotNews.

Realitatea Plus a încasat cea mai mare sumă pentru promovarea pe televiziuni, 15,05 milioane de lei (3 milioane de euro), banii find primiți prin intermediul DBV Media House, o firmă controlată de familia Păcuraru.

În noua raportare a Autorității Electorale Permanente (AEP), apare și firma DGI Multimedia Design, firma de casă a AUR pentru contractele online. Prin intermediul ei, s-au plătit 3,2 milioane de lei pentru promovarea lui George Simion.

Hirschkorn Verlag und Media SRL, care aparține lui Claudiu Catargiu, a fost folosită pentru publicitatea politică online și a încasat 350.000 de lei.

Conform surselor din piața de publicitate, 3 milioane de euro este bugetul de publicitate TV al unei firme de categorie mare de pe piața privată din România. O companie consumă acești bani pe publicitate TV într-un an, AUR i-a consumat în două săptămâni, doar pe Realitatea TV, nepunând aici banii ceilalți cheltuiți de către partid, adaugă HotNews.

Ce a spus Ilie Bolojan despre reducerea subvențiilor publice pentru partide

Președintele interimar al României, Ilie Bolojan, a fost întrebat miercuri despre subvențiile încasate de partide de la bugetul de stat și dacă se gândește să ceară Parlamentului limitarea banilor cheltuiți ca publicitate electorală.

Bolojan a declarat, în conferința ținută la Palatul Cotroceni că, în opinia sa "sumele care sunt alocate partidelor politice pot fi reduse în perioada următoare, dar mai ales reglementate", subliniază HotNews.

Bolojan a fost întrebat şi dacă este conștient de faptul că finanțarea partidelor politice din taxele și impozitele plătite de cetățeni și companii din România a crescut de 26 de ori în ultimii opt ani, ajungând la aproape 380 de milioane de lei anual. Informația provine dintr-o investigație realizată de jurnalistul Cristian Andrei de la Snoop.

Suma menționată se referă strict la subvențiile acordate de la bugetul de stat, fără a include fondurile rambursate în urma campaniilor electorale, care se ridică la zeci de milioane de euro.

În context, Ilie Bolojan a fost întrebat dacă va reduce banii de la partide și dacă se gândește să ceară Parlamentului limitarea banilor cheltuiți ca publicitate electorală.

"Consider că sumele care sunt alocate partidelor politice pot fi reduse în perioada următoare, dar mai ales reglementate în așa fel încât, după modelul fundațiilor germane, aceste sume să se ducă în principal pe partea de pregătire a membrilor acestor partide pentru a fi mai competitivi, mai profesioniști, pe partea de traininguri, pe partea de schimburi de experiență, pentru că în felul acesta această investiție, practic, care se face din banii publici, se va întoarce, prin serviciile pe care acești oameni le vor aduce țării noastre acolo unde sunt pe un post, în favoarea cetățenilor", a răspuns Ilie Bolojan.

 

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close