Medicamente şi alimente care nu merg împreună. Nu le combina niciodată!

de Silvia Țigănilă    |    20 Oct 2020   •   10:15
Medicamente şi alimente care nu merg împreună. Nu le combina niciodată! Pixabay.com

Interacţiunile dintre alimente şi medicamente pot genera reacții adverse grave. Mai exact, pot apărea complicaţii dacă nu sunteţi atent la ce consumaţi în timpul unui tratament medicamentos.

Unele suplimente pe bază de plante pot diminua sau creşte impactul unui medicament. Nutriţionistul Lygia Alexandrescu susține că ierburile și alimentele pot interacționa cu medicamentele pe care le luați în mod normal, care duc la reacții adverse grave.

Este întotdeauna o practică bună să spuneți medicului dumneavoastră sau medicilor dumneavoastră ce luați, astfel încât să vă poată sfătui despre posibilele complicații, dacă există.

Anumite vitamine și minerale au impact și asupra medicamentelor

Cantități mari de broccoli, spanac și alte legume cu frunze verzi, bogate în vitamina K, care favorizează formarea cheagurilor de sânge, pot contracara efectele heparinei, warfarinei și ale altor medicamente administrate pentru a preveni coagularea.

Fibrele alimentare afectează absorbția medicamentelor. Pectina și alte fibre solubile încetinesc absorbția acetaminofenului, un calmant popular. 

Aceste alimente și medicamente nu trebuie nicioadă combinate

Sucul de grapefruit interacționează cu medicamente pentru controlul colesterolului, unele medicamente psihiatrice, estrogeni, contraceptive orale și multe medicamente pentru alergii. 

Sucul modifică modul în care organismul metabolizează medicamentul, afectând capacitatea ficatului de a lucra medicamentul prin sistemul unei persoane. 

Băuturile cofeinizate și medicamentele pentru astm luate împreună pot provoca excitabilitate excesivă. 

Consumarea regulată a unei diete bogate în grăsimi în timp ce luați medicamente antiinflamatorii și pentru artrită poate provoca leziuni la rinichi și poate lăsa pacientul senzație de somnolență și sedare.

Roșiile conțin cantități mici dintr-o substanță toxică

Tomatele conțin cantități mici dintr-o substanță toxică cunoscută sub numele de solanină care poate declanșa dureri de cap la persoanele sensibile. Ele sunt, de asemenea, o cauză relativ frecventă de alergii. O substanță neidentificată din roșii și produse pe bază de roșii poate provoca reflux acid, ducând la indigestie și arsuri la stomac. Persoanele care au adesea tulburări digestive ar trebui să încerce să elimine roșiile timp de 2 până la 3 săptămâni pentru a vedea dacă există vreo îmbunătățire.

Brânzeturile îmbătrânite (brie, parmezan, cheddar și Roquefort), fasolea, varza murată, fasolea verde italiană, unele beri, vinul roșu, pepperoni și avocado prea copt trebuie evitate de persoanele care iau antidepresive MAO. Interacțiunea poate provoca o creștere potențial fatală a tensiunii arteriale.

Parteneri
x close