Antena 3 CNN Actualitate ANPC: Sfaturi practice privind relaţia clienţilor cu băncile

ANPC: Sfaturi practice privind relaţia clienţilor cu băncile

ANPC: Sfaturi practice privind relaţia clienţilor cu băncile
13 Dec 2008   •   10:19

După ce zilele trecute Antena3.ro vă prezenta recomandările Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului pentru produsele de post, panificaţie şi pentru alimente, seria sfaturilor celor de ANPC continuă, cu problema băncilor şi cele trei etape ale contractului de creditare: în momentul în care se încheie un contract de credit, în timpul derulării acestuia şi la terminarea respectivului contract, după cum arată informaţiile obţinute de Antena3.ro de la Biroul de Presă al ANPC.
Astfel, atunci când se încheie un contract de credit cu o bancă sau o altă societate de credit, clientul este sfătuit să solicite un exemplar al contractului şi o simulare de costuri şi să citească cu mare atenţie contractul, verificând costurile totale ale creditului, inclusiv dobânda anuală efectivă (DAE), clauzele contractuale, drepturile şi obligaţiile părţilor, şi termenele de plată. In cazul creditelor imobiliare, consumatorul este sfătuit să nu dea avansul pentru cumpărarea unei locuinţe până când nu i se acordă creditul solicitat.
În timpul derulării contractului, clienţii ar trebui să verifice periodic, la bancă sau IFN, modificările de costuri, pentru a nu acumula penalităţi în cazul în care ratele s-au majorat fără să fie anunţaţi.
În momentul în care contractul de credit se termină, consumatorului i se recomandă de către ANPC să facă o cerere de închidere a contului curent şi să se asigure că orice alte obligaţii financiare sunt lămurite, pentru a nu descoperi ulterior că este înregistrat la Biroul de Credit pentru datorii neplătite.
Paula Safta, Antena3.ro

×
Subiecte în articol: ANPC banci credit comisioane paula safta
Parteneri
Momentul terifiant când un stâlp e înghițit de craterul din Slănic
x close