Antena 3 CNN Actualitate Concluziile anchetei de la Tuzla: Tragedia, provocată de greutatea excesivă

Concluziile anchetei de la Tuzla: Tragedia, provocată de greutatea excesivă

Concluziile anchetei de la Tuzla: Tragedia, provocată de greutatea excesivă
Sursa foto: Foto: Video News
25 Oct 2010   •   21:18

Greutatea mare a pus la pământ, pentru prima dată în istoria aviaţiei româneşti, avionul militar de tip Antonov 2. Este unul din factorii principali din cauza căruia 12 vieţi au fost curmate la Tuzla. Limita maximă de greutate a fost aproape atinsă în acea zi şi, astfel, cei mai buni paraşutişti ai noştri nu au avut nicio şansă. Procurorii au dezvăluit pas cu pas cum s-a petrecut tragedia.

5 iulie, ora 17:41, aerodromul Tuzla. Echipajul, format din 14 persoane, primeşte acordul pentru decolare. Exerciţiul acelei zile: paraşutarea deasupra Mării Neagre. Din cauza vântului puternic, şefii aeordormului îndreaptă avionul spre pista de rezervă mai greu de folosit. Nu a fost singura schimbare.

"A alimentat cu aproximativ 500 de litri de combustibil, mărind astfel greutatea aeronavei", susţine procurorul Marius Iacob.

Avionul s-a desprins de la sol, iar la câteva secunde a făcut o manevră bruscă, controlată, de cabraj - un procedeu prin care îşi îndrepta, uşor, botul în sus. A fost manevra mortală. Unghiul sub care zburau a crescut, iar avionul a devenit incotrolabil după ce s-a blocat manşa. 

"Se pare că în momentul în care s-a produs cabrajul, toţi militarii s-au dus spre partea din faţă ceea ce a crescut semnificativ greutatea şi a îngreunat redresarea avionului", spune procurorul Iacob.

Au reuşit să-l redreseze pentru puţin timp, însă a fost prea târziu. Avionul s-a prăbuşit pe burtă de la o înălţime de aproximativ 20 de metri. doi dintre paraşutişti au reuşit să iasă repede din avion şi au fost salvaţi.

La un pas a fost şi locotenentul Lavinia Guiţă, care a încercat să iasă printr-o spărtură. După 20 de secunde de la impact, totul a fost cuprins de flăcări şi a murit şi ea, alături de ceilalţi colegi.

Ancheta a stabilit că tragedia a avut drapt cauză greutatea avionului.

"Greutatea maximă admisă este de 5.500 de kilograme iar în momentul producerii accidentului însuma 5260 de kilograme", spune procurorul Marius Iacob.

Concluziile anchetei tragediei de la Tuzla au fost prezentate de Parchetul General chiar în timpul Zilei porţilor deschise.

Ancheta procurorilor a stabilit clar că aeronava s-a prăbuşit din cauza unor defecţiuni tehnice şi astfel dosarul a fost închis.

Concluziile anchetei de la Tuzla


×
Subiecte în articol: tuzla ancheta tragedie accident greutate
Parteneri
Afacerea de succes cu care un italian a dat lovitura în Buzău
x close