Antena 3 CNN Actualitate Locale Asfalt turnat direct peste un strat de noroi, la zero grade Celsius, pe un drum național din Suceava

Asfalt turnat direct peste un strat de noroi, la zero grade Celsius, pe un drum național din Suceava

Mai multi muncitori au fost filmați în timp ce turnau asfalt direct peste un strat gros de noroi, la zero grade. Imaginile revoltătoare au fost surprinse pe un drum național din nordul României, în Suceava.

Asfalt turnat direct peste un strat de noroi, la zero grade Celsius, pe un drum național din Suceava
Sursa foto: Antena 3
de Andreea Ştefan    |    10 Dec 2021   •   10:28

Cei care au coordonat lucrarea în teren spun că este ceva provizoriu, iar dacă va fi nevoie vor reface operațiunile de asfaltare.

În tot acest timp, șoferii sunt nevoiți să circule pe un singur sens de mers.

Șeful de șantier nu s-a arătat revoltat, ci, din contră, a stat cu mâinile în buzunar și a privit nepăsător cum angajații dau la lopată.

Nici stratul gros de noroi, de aproximativ 10-15 centimetri, nici cele zero grade Celsius din termometre nu l-au determinat să spună stop lucrărilor.

De altfel, reabilitarea la DN17, a început de luni bune și tot de-atunci traficul în zonă se desfășoară pe un singur sens.

Din primele date se pare că lucrarea facuta la 0 grade celsius este una provizorie, pentru a putea debloca circulația în ambele sensuri.

Scene ireale surprinse joi la amiază pe DN17, în zona Ilișești.

Este vorba de curba din zona bisericii, unde se execută lucrări de consolidare de mai multe luni de zile și unde traficul se derulează pe un singur sens, prin intermediul semafoarelor.

Muncitorii firmei Geiger, care se ocupă de această lucrare, au demarat procedurile de asfaltare a drumului, pe sensul de venire spre municipiul Suceava.

Asfaltul a fost turnat peste un strat de noroi

Problema este că asfaltarea se face direct pe un strat de noroi cu o grosime de 10-15 centimetri, adică acolo unde gradul de compactare este aproape inexistent.

Oamenii care coordonează lucrarea în teren spun că este ceva provizoriu și că dacă va fi cazul vor reface operațiunea de asfaltare. Cu alte cuvinte, dacă nu va da semne vizibile de uzura, ar putea fi lucrarea finala, iar daca nu, îl vor scoate.

Asfaltul a fost turnat în teorie pe un strat de piatra concasată, piatra care pare să se fi topit și transformată în glod. Autotrenurile cu asfalt patinau pur și simplu pentru a putea ieși din zona de noroi după ce descărcau încărcătura.

Pentru a ajunge pe asfaltul de pe celălalt sens de mers, autotrenurile treceau peste asfaltul proaspăt turnat și au creat adevărate "brazde", mai ceva ca un tractor pe ogor.

Acolo unde asfaltul era turnat și "compactat", crăpăturile erau ca pe un câmp pe timp de secetă, iar bucățile de asfalt dansau efectiv sub pașii unui om. Iar toate aceste lucrări se derulau la o temperatură de zero grade, iar la sol este posibil să fi fost chiar mai scăzută.

Șoferii care circulau prin sunt consternați. Un bărbat aflat la volanul unui tir a spus că nu îl miră nimic și că situații similare a întâlnit în aproape toată țara.

Din primele date se pare că este o lucrare provizorie, pentru a putea debloca circulația în ambele sensuri la Ilișești. Chiar și așa, e posibil ca siguranța rutieră să fie afectată de lucrările făcute în grabă și în condițiile descrise.

Reacția autorităților cu privire la asfaltarea peste stratul gros de noroi

”Pe DN 17, Ilișești, este în derulare proiectul „Lucrări pentru punerea în siguranță a obiectivului de pe DN 17, km 236+440-Etapa a II-a”.

Lucrările sunt executate de Geiger Transilvania și au un grad de finalizare de aproximativ 85 la sută. Având în vedere temperaturile scăzute și imposibilitatea așternerii la parametri optimi a straturilor asfaltice, dar și pentru a oferi condiții de circulație în siguranță pe timpul iernii, constructorul a procedat la sistarea lucrărilor pe timpul iernii și impermeabilizarea lucrărilor deja executate cu straturi provizorii de mixtură asfaltică, așternute peste un strat de fundare, compus din material pietros.

Menționăm că lucrările de față sunt asumate de constructor, urmând ca în primăvară să se procedeze la așternerea covorului asfaltic, conform contractului.

Până în prezent, au fost executate deja lucrări de stabilizare a versantului prin coloane forate, turnarea radierului din beton și execuția unui podeț afectat de calamități. Subliniem că lucrările sunt în grafic, iar sistarea temporară pe timpul iernii și lucrările de etanșeizare nu afectează în niciun fel costurile și durata prevăzute în contract.

Totodată, facem precizarea că, odată cu lucrările de față, la Ilișești se va renunța la circulația în regim semaforizat pe timpul iernii, aceasta urmând a fi asigurată pe câte o bandă pe sens, atât la urcare, cât și la coborâre, tocmai pentru a evita ambuteiajele în zona menționată.

Cu această ocazie, DRDP Iași face apel la înțelegere din partea conducătorilor auto pentru disconfortul produs, asigurându-i totodată de toate eforturile necesare pentru aducerea acestui sector de drum la parametri normali pentru redarea traficului”, a transmis DRDP Iași într-un comunicat de presă.

×
Subiecte în articol: asfalt
Parteneri
Ministrul Energiei a decis ce se va întâmpla cu taxa pe soare
x close