Peste 300.000 de români conduc maşini mai vechi de 10 ani. Specialiştii spun că nivelul de trai al cetăţenilor se reflectă şi în trafic. Însă, chiar dacă plătesc mai puţin pentru achiziţionarea unui vehicul, cei mai mulţi ajung în scurt timp în service-urile auto, pentru reparaţii.
Într-un service auto din Drobeta Turnu Severin, zeci de mașini ajung zilnic pentru reparații. Majoritatea dintre ele sunt vechi, iar probleme tehnice sunt multe.
„În general, media e undeva la cele din anii 2000, 2010. Acolo sunt cele mai multe. 60% din intervenții sunt la aceste mașini.
Mașinile vechi pleacă de la probleme electrice, motor, sistem de franare, direcție”, a declarat Petruț Mladin, reprezentant service auto.
Românii achiziționează în continuare mașinile la mâna a doua
Anul trecut au fost înmatriculate aproape 340.000 de maşini second hand, majoritatea fabricate înainte de 2015. Doar 2.225 de vehicule sunt electrice şi aproape 8.000 hybrid.
Astfel, pe străzile din România circulă zilnic sute de mii de vehicule poluante. Şoferii spun că bugetul mic îi determină să le cumpere.
Buzău, Teleorman, Caraș-Severin și Mehedinți conduc topul județelor cu cele mai vechi mașini.
„Nu mi-aș fi permis o mașină nouă. Sunt foarte scumpe”, spune un român.
Şoferii care vor să vândă un autoturism second-hand sunt obligați să obțină certificatul RAR AutoPass. Documentul emis de Registrul Auto Român conține date legate de inspecțiile tehnice periodice ale mașinii și, dacă a fost cazul, date privind reparațiile care s-au efectuat în atelierele autorizate.
340.000 de mașini second-hand înmatriculate în 2024
- BENZINĂ - 77.633 MAŞINI
- BENZINĂ + GPL - 1.869 MAŞINI
- MOTORINĂ - 230.961 MAŞINI
- HYBRID - 7.689 MAŞINI
- ELECTRICE - 2.225 MAŞINI
SURSA: APIA