Un ieşean deţine drepturile de autor pentru sloganul ?Land of choice?

21 Dec 2009   •   10:03
Un ieşean deţine drepturile de autor pentru sloganul ?Land of choice? Land of choice

Ministerul Turismului a promovat marca ?Romania - Land of Choice", fără a se asigura că are acest drept. Între timp, aceasta a fost înregistrată în Uniunea Europeană de către o persoană fizică. Astfel, toate drepturile de autor în urma difuzării clipurilor publicitare nu revin ministerului, ci persoanei care are dreptul de

Din cauza neglijenţei unor funcţionari din Ministerul Turismului, care nu au verificat cine este titularul mărcii ?Romania - land of choice", instituţia este bună de plată. Proprietarul siglei ar putea să solicite despăgubiri pentru folosirea acesteia fără acordul său, susţin ziariştii de la Gardianul. În plus, CNN şi Eurosport, cele două posturi de televiziune care difuzeaza clipurile de promovare sub marca ?Romania - Land of Choice", ar putea cere şi ele socoteală ministerului condus de Elena Udrea.

Cel care a reuşit să o ia înaintea ministerului, înregistrând sigla la agenţia Uniunii Europene responsabilă cu înregistrarea mărcilor la nivel internaţional, este un ieşean. Înregistrarea a avut loc la două luni după ce în ţară au aparut disputele asupra paternităţii mărcii.

Pentru a proteja o marcă promovată la nivel internaţional, este nevoie de înregistrarea acesteia atât la Oficiul pentru Mărci din Uniunea Europeană, cât şi la Organizaţia Mondială a Proprietăţii Intelectuale. Încă de la lansare, sloganul "Romania - Land of choice" a fost unul controversat, paternitatea mărcii fiind disputată atât de Ministerul Turismului, cât şi de mai multe persoane.

Deşi sloganul a fost folosit pentru prima dată cu ocazia Târgului de Turism al României, din martie acest an, ministerul a solicitat înregistrarea mărcii abia pe 18 mai.

Antena 3

Parteneri
x close