Antena 3 CNN Economic Transporturi Linia 5 de tramvai din București nu se deschide până nu se achită datoria de 15 milioane de euro. Primar: Banii vor veni în curând

Linia 5 de tramvai din București nu se deschide până nu se achită datoria de 15 milioane de euro. Primar: Banii vor veni în curând

Radu Tiliță
2 minute de citit Publicat la 23:45 22 Aug 2025 Modificat la 00:01 23 Aug 2025
Municipalitatea are de reparat 50 de km de şină de tramvai / Sursa foto: Facebook/ TPBI

În toate capitalele europene, tramvaiele reprezintă una dintre cele mai accesibile şi mai rapide metode de transport dintr-un capăt în altul al oraşului. În Bucureşti însă, marea majoritate a şinelor de tramvai arată ca după bombardament. Iarna crapă, vara se dilată şi se rup. Primăria Capitalei încearcă acum să remedieze situaţia, dar până vom ajunge la un transport public de calitate pentru cetăţeni, vor mai trece nişte ani.

Unul dintre cele mai importante şantiere trebuia să fie deschis peste doar trei zile, dar constructorul a realizat că trebuie să mai întârzie un an din cauza conductelor din subteran.

„Peste doi ani, Bucureştiul nu va mai avea linie de tramvai nemodernizată. Asta înseamnă o viteză sporită pentru tramvaie, asta înseamnă că autobuzele vor putea să aibă linie unică şi asta înseamnă că nu vom mai avea avarii cum avem în acest moment şi foarte des avem avarii în intersecţia cu Chişinău care este puţin mai sus”, declarat Nicușor Dan, primar general al Bucureștiului la vremea respectivă.

Pe hârtie, totul părea bătut în cuie. 16 licitaţii deschise, bani europeni, şi totuşi...muncitorii au ajuns pe Bulevardul Chişinău abia trei ani mai târziu. Oamenii îşi amintesc cu groază de ce însemna o călătorie cu tramvaiul aici.

„Eu evitam să merg cu tramvaiul. Doamne, zic, să nu se răstoarne tramvaiul ăsta. Doamne, să nu se răstoarne”, spune un bucureștean.

De pe timpul lui Ceauşescu, eu aşa zic. N-au mai fost schimbate de atunci”, spune altul.

Chiar şi aşa, acest şantier este unul dintre puţinele locuri în care se lucrează cu adevărat.

Pe bulevardul Mărăşeşti, de exemplu, lucrările ar fi trebuit să înceapă peste doar trei zile. După doi ani de pregătiri, constructorul şi Primăria au realizat că în subteran există reţele de utilitate publică care ar trebui să fie reparate sau mutate. Ce înseamnă asta? O întârziere de încă un an.

Circulaţia liniei 5 trebuia reluată în luna februarie a acestui an

Nici pe linia 5 nu stăm foarte bine. Circulaţia trebuia reluată în luna februarie a acestui an, dar primăria a acumulat datorii în valoare de 15 milioane de euro. Primarul general interimar susţine că banii vor veni în curând.

„Toate liniile de tramvai vor fi prinse şi sunt prinse pe programul de transport pe finanţare europeană unde vom avea disponibil 385 milioane de euro.

Din toamna aceasta, în momentul în care se semnează contractul, vom da drumul la toate loturile şi vom avea toată finanţarea acoperită”, a declarat Stelian Bujduveanu, primarul general interimar al Capitalei.

În total, municipalitatea are de reparat 50 de km de şină.

 

Citește mai multe din Transporturi
» Citește mai multe din Transporturi
TOP articole