Primăria Sectorului 3 intenționează să construiască un pasaj pietonal subteran care să asigure legătura între stația de metrou Republica, Gara Titan și Hala Laminor, notează Agerpres.
Consiliul local de sector a adoptat în ultima ședință o hotărâre prin care se cere municipalității acordul pentru administrarea tronsonului cuprins între Piața Republica și Hala Laminor.
Un comunicat al Primăriei Sectorului 3 transmis miercuri arată că, în prezent, Bulevardul Basarabia, tronsonul cuprins între Piața Republica și Hala Laminor, este proprietate publică a municipalității bucureștene, potrivit hotărârii Consiliului General al Municipiului București nr. 254/2008.
Construcția pasajului va implica un punct intermodal
Pasajul subteran se află în faza de proiectare, fiind întocmită documentația tehnico-economică.
Înălțimea liberă a pasajului ar urma să fie variabilă: între 3,66 de metri în zona ieșirii din proximitatea Halei Laminor, și 5,21 de metri la legătura cu pasajul stației de metrou Republica.
Pasajul va lega piațeta din fața Halei Laminor cu pasajul existent al stației de metrou Republica.
Primul nivel subteran al stației de metrou Republica, piațeta din zona Halei Laminor și partea de sud a Bulevardului Basarabia vor constitui un punct intermodal.
Obiectivul este parte a proiectului "Modernizarea, reabilitarea, dublarea, electrificarea Centurii Feroviare care se află pe rețeaua TEN-T", cu impact asupra creșterii mobilității urbane a zonei.
Primarul sectorului 3: Circulația se blochează frecvent la orele de vârf. Siguranța cetățenilor este prioritară
"În intersecția de la Republica, pe Bulevardul Basarabia, traficul este în continuă creștere. Se construiește mult, orașul se dezvoltă. Avem din ce în ce mai mulți cetățeni care folosesc stațiile mijloacelor de transport în comun (metrou, tren, tramvai, autobuz), așa încât circulația se blochează frecvent, mai ales în orele de vârf.
În aceste condiții, siguranța cetățeanului în trafic este prioritară.
Soluția pe care noi am identificat-o în zonă este construirea unui pasaj subteran prin care să fie evitată interferarea mașinilor cu pietonii. Nu mai blocăm circulația, eliminăm riscurile.
Există un proiect cu finanțare europeană, așteptăm linia de finanțare ca să putem depune cererea", a declarat primarul Sectorului 3, Robert Negoiță.
Conform primăriei de sector, cea mai mare problemă a Capitalei este calitatea aerului. Studiile arată că poluarea scade speranța de viață a bucureștenilor cu patru ani.
Cea mai mare parte a poluării provine din trafic, iar Bucureștiul se află între primele zece cele mai aglomerate orașe din lume.
Cercetările indică faptul că o soluție de reducere a valorilor de trafic și a poluării ar fi dezvoltarea infrastructurii rutiere pentru eliminarea blocajelor.