Volvo va lansa un nou model de SUV în 26 august, în încercarea de a revitaliza vânzările la nivel mondial şi de a câştiga o cotă mai bună pe piaţa automobilelor premium dominată de competitorii germani de la BMW, Mercedes şi Audi, relatează Bloomberg.
Modelul XC90 este primul produs lansat de Volvo de când compania a fost preluată, în 2010, de grupul Zhejiang Geely, deţinut de miliardarul chinez Li Shufu.
Noul SUV va dispune de o tehnologie pentru evitarea accidentelor, de un nou tip de ecran tactil compatibil cu echipamentele Apple, precum şi de un schimbător de viteze din cristal.
În plus, noul model XC90 oferă un sistem de siguranţă mai performant decât precedentele modele, incluzând senzori care calculează distanţa la care se află alte maşini într-o intersecţie, precum şi viteaza cu care rulează acestea, precum şi centuri de siguranţă mai puternice, pentru cazul în care automobilul părăseşte şoseaua.
SUV-ul va fi echipat cu un motor de 400 de cai-putere, la care poate fi adăugat un motor electric.
"Sper ca, prin acest produs, compania Volvo să-şi regăsească încrederea în sine, pentru a recâştiga teritoriul care i-a aparţinut în anii '50 şi '60 şi pentru a obţine din nou cota de piaţa pe care trebuie să o aibă" a declarat Li.
Volvo a atins cel mai înalt nivel al vânzărilor în 2007, când a comercializat 458.000 de automobile.