Antena 3 Emisiuni Numai de bine Când şi de câte ori trebuie să mâncăm. Specialist: "Dacă vă e poftă de ceva dulce, acum este momentul să îl consumați"

Când şi de câte ori trebuie să mâncăm. Specialist: "Dacă vă e poftă de ceva dulce, acum este momentul să îl consumați"

de Georgiana Adam    |    14 Iul 2021   •   07:30
Când şi de câte ori trebuie să mâncăm. Specialist: "Dacă vă e poftă de ceva dulce, acum este momentul să îl consumați"
Sursa foto: Antena3

Internetul este plin cu tot felul de rețete, însă, mulți dintre specialiști susțin în continuare că secretul constă de fapt într-un regim echilibrat, care să respecte o serie simplă de principii.

În primul rând, e recomandat să ținem cont de vechea zicală, conform căreia ar trebui să mâncăm la micul dejun precum un rege, la prânz asemenea unui prinț, iar seara ca un cerșetor. Însă, nu ar trebui să ne rezumăm doar la cantitate, ci și la calitatea.

"Când vine vorba de ce consumăm la mesele principale din zi ne gândim, în primul rând, la felul în care funcționează corpul nostru în funcție de ciclul somn – veghe.

Este normal ca în prima parte a zilei să fim activi, corpul nostru să direcționeze către mușchi, către a fi activ, către a consuma energie, principiile nutritive pe care le primește.

În timp ce în partea a doua a zilei, ne liniștim, ne calmăm, consumăm mai puțin, astfel încât să reușim să procesăm alimentele până când ne culcăm, pentru că întreg corpul vrea să se odihnească peste noapte, nu doar partea conștientă", spune Oana Trifu, specialist în schimbarea stilului de viaţă.

Micul dejun, masa la care ne facem plinul de energie

Micul dejun trebuie să fie masa la care să ne facem plinul de energie. Acesta trebuie să aducă aproximativ un sfert din numărul total de calorii zilnice, dar nu sub orice formă, bineînțeles.

"În prima parte a zilei, la micul dejun, putem avea, așa cum știm din bătrăni, un mic dejun de rege.

Putem să mâncăm tot. Aici intră toate categoriile nutrtitive – putem să avem și carbohidrați, putem să avem și grăsimi, putem să avem, bineînțeles, și proteine, ba chiar e recomandat să avem și proteine", precizează Oana Trifu.

De asemenea, sunt recomandați carbohidrații cu absorbție lentă care oferă energie până la următoarea gustare. Un mic dejun echilibrat poate să conțină: un fruct, o băutura caldă sau rece, un lactat, cereale și o sursă de proteine.

"Este o masă completă, este o masă sățioasă, este o masă la care nu trebuie să va faceți prea multe griji în privința consumului de calorii, pentru că se pare că organismul le direcționează către consum, nu către depozit. Dacă vă e poftă de ceva dulce, acum este momentul să îl consumați", mai spune specialistul.

Un alt principiu nutriţional important se referă la orarul meselor. Așadar, nu uita ca între orele 13 și 15 să servești prânzul.

"Prânzul este o altă masă din zi importantă, se spune că am putea mânca ca un prinț la prânz și este adevărt. Putem să consumăm, în continuare, o masă cu toate principiile alimentare.

E o idee bună să folosim carbohirați cu o eliberare lentă, ca să ne țină până a doua zi, pentru că la cină nu este necesar să folosim carbohidrați.

Deci la prânz putem să consumăm în continuare și proteine și grăsimi și carbohidrați cu descarcare lentă, dar mai puțini decât în prima parte a zilei.

Se pare că organismul este proiectat să consume carbohidrați într-un mod mult mai eficent decât în a doua jumătate a zilei când se lenevește", adaugă specialistul în schimbarea stilului de viaţă.

Seara, o masă uşoară

Dacă mănânci mai târziu, digestia va fi mai lentă, vei amâna cina şi te vei culca cu burta plină.

"Seara o masă călduță, o supă. Fie o supă de pui sau de legume, fie o supă cremă, poate câteva legume coapte la cuptor, un cartof dulce este din punctul meu de vedere cina perfectă.

Deci o masă foarte ușoară, astfel încât să fie procesată până când ne culcăm, să îi dea timp corpului să se odihnească peste noapte.

Deci iată, la cină putem să mâncăm fie o proteină ușoară cum este peștele sau mă gândesc la niște păstăi de fasole sotate sau poate o porție de spanac, dar fără ou, pentru că este deja destul de mult de procesat la capitolul ou atunci când vine vorba de cină.

Deci nu ar termina în timp util procesare, deci câteva alimente ușoare și călduțe, ca să poată se se acomodeze corpul ușor cu ele și să intre în funcția de odihnă, de starea de somnolență.

Un pahar cu lapte de migdale și poate câteva boabe de fructe de goji ne pot ajuta să ne liniștim, să ne potolim, să producem hormonii somnului, care ne vor ajuta să fim freh a doua zi de dimineață și să o luăm cu totul de la capăt", ne mai dezvălui specialistul.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close