Antena 3 CNN Externe "Genele" cancerului pulmonar, identificate de cercetătorii americani

"Genele" cancerului pulmonar, identificate de cercetătorii americani

03 Noi 2008   •   22:03

Cercetătorii au identificat două variaţii genetice care măresc riscul apariţiei cancerului la plămâni cu până la 60%. Descoperirea este aplicabilă atât în cazul fumătorilor cât şi în cel al nefumătorilor, anunţă Reuters. Studiul a fost dezvoltat pe 15.000 de subiecţi din 18 ţări, ajutând cercetătorii să identifice variaţiile cromozomului cinci. Potrivit specialiştilor, este vorba de un pas important în găsirea medicamentelor care să combată cancerul pulmonar.
Medicii au găsit în zona cromozomuli cinci două gene, TERT şi CRR9, ale căror variaţii arată predispoziţia către cancer pulmonar a pacientului.
?Căutăm diferenţe de ADN care să ne arate dacă un pacient este mai mult sau mai puţin predispus să se îmbolnăvească de cancer pulmonar.? a declarat Paul Brennan, epidemiolog la Agenţia Internaţională de cercetare în domeniul cancerului.
Cancerul pulmonar este principala cauză a mortalităţii provocate de cancer la bărbaţi şi a doua la femei, 975.000 de bărbaţi şi 376.000 de femei, murind anual de această boală.

Subiecte în articol: cancer pulmonar