×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

Astenia de toamnă. De ce apare și cum o tratăm

de S.T.   •   13 Sep 2019   •   19:49
Astenia de toamnă. De ce apare și cum o tratăm 534
Foto: pixabay.com

ASTENIA DE TOAMNĂ. Toamna pot apărea modificări la nivelul dispoziţiei, deoarece organismul se pregăteşte de „hibernare”.

ASTENIA DE TOAMNĂ. „Din toamnă şi până în iarnă, funcţiile organismului se adaptează condiţiilor climaterice, fiziologia organismului se schimbă, respectiv încetineşte, pentru a-şi păstra căldura şi energia de care are mai multă nevoie decât în celelalte anotimpuri. Persoanele sănătoase manifestă doar o lene de sezon care trebuie tratată cu înţelegere şi detaşare, nu cu îngrijorare sau autoblamare, pentru că aceste atitudini pot escalada în stres, anxietate sau chiar depresie.

Cu toate astea, de la pregătirea firească a organismului pentru perioada de iarnă şi până la patologia asteniei de toamnă şi, eventual, depresia de sezon, mai e mult.

Astfel, putem vorbi despre astenie doar în cazul persoanelor cu un echilibru funcţional mai slab, cu o rezistenţă generală diminuată şi cu o redusă capacitate de adaptare la factorii de mediu”, precizează psihologul Alexandra Siru pentru Gândul.

ASTENIA DE TOAMNĂ. CUM O TRATĂM Culcaţi-vă mai devreme, astfel încât să prindeţi somnul odihnitor începând cu orele 22.00 - 22.30. Ieşiţi în pauza de prânz afară, la aer şi lumină și menţineţi câteva activităţi plăcute în aer liber, împreună cu persoane dragi.


sati