Bucureștiul și-a ales noul logo. Cum arată acesta

05 Mai 2017   •   11:06
Bucureștiul și-a ales noul logo. Cum arată acesta

Concursul pentru realizarea unui logo reprezentativ al Bucureştiului are un nou câştigător, cu un proiect care reconstituite istoria Capitalei prin reprezentarea a patru edificii-simbol: Arcul de Triumf, Palatul CEC, Ateneul Român şi Arena Naţională. 



"Juriul concursului organizat de Primăria Capitalei pentru realizarea unui logo reprezentativ al municipiului Bucureşti a desemnat un nou învingător în persoana lui Alexandru Mihai Nenciu, a cărui propunere de logo era următoarea clasată în funcţie de punctaj", potrivit unui comunicat al Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB). 

În prezentarea materialului propus spre jurizare, Alexandru Mihai Nenciu susţine că a pornit de la ideea de a crea un logo care să condenseze, grafic şi vizual, un cumul de valori reprezentative pentru bucureşteni - istorice, culturale, sportive şi economice. 

"Logo-ul creat de mine încearcă să spună o poveste, să reconstituie etapele unei istorii, prin reprezentarea simplificată a patru edificii-simbol ale Bucureştiului: Arcul de Triumf, Palatul CEC, Ateneul Român şi Arena Naţională. Logo-ul nu este altceva decât un vector de transmitere a identităţii colective", a adăugat autorul. 

Pentru a se evita situaţii de genul celei întâlnite la primul logo declarat câştigător, organizatorii au decis, de comun acord cu membrii juriului, ca înmânarea propriu-zisă a premiului şi semnarea contractului de cesiune a drepturilor de autor să aibă loc în termen de şapte zile de la comunicarea publică a deciziei. 

Câştigătorul va fi validat doar dacă în acest interval, în care lucrarea va fi expusă public pe site-ul PMB şi pe pagina de Facebook, nu apar sesizări pertinente privind un eventual plagiat sau similitudine cu un alt logo existent. 

În cazul în care decizia rămâne definitivă, acest lucru va fi comunicat public pe 12 mai, moment în care vor fi anunţate în mediul online toate lucrările participante la concurs. În funcţie de aprecierea pe care o vor primi din partea publicului, unele dintre acestea vor primi premii simbolice pentru popularitate, iar autorii vor fi incluşi într-o bază de date pentru a fi solicitaţi pentru lucrări viitoare de grafică de către instituţiile subordonate ale PMB. 

"Chiar dacă se naşte mai greu, un logo al oraşului este necesar, ca element de identitate, atât pentru locuitorii săi cât şi pentru cei care îl vizitează. Trebuie să intrăm în rândul lumii civilizate şi în acest domeniu, ceea ce nu afectează în niciun fel priorităţile administraţiei, respectiv sănătatea, învăţământul, infrastructura, mediul. Le mulţumesc tuturor celor care au participat la acest concurs şi am convingerea că pe viitor ne vom putea folosi de creativitatea lor în beneficiul bucureştenilor", a declarat primarul general Gabriela Firea. 

Dintr-un total de 230 de înscrieri în concurs, au fost validate 204. 

PMB a decis descalificarea lucrării prezentate de Narcis Teodor Lupou având în vedere asemănarea foarte mare dintre aceasta şi unul dintre logo-urile oraşului Taipei.

 

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close