x close

Raluca Turcan: Şcolile particulare au propus folosirea infrastructurii lor pentru anul şcolar următor

de S.T.    |    28 Mai 2020   •   16:03
Raluca Turcan: Şcolile particulare au propus folosirea infrastructurii lor pentru anul şcolar următor Hepta

Vicepremierul Raluca Turcan afirmă că, în urma unor discuţii cu reprezentanţii şcolilor private, există intenţia de continuare a acordării finanţării per elev pentru instituţiile particulare autorizate până la sfârşitul anului şcolar.

„Astăzi am avut o nouă întâlnire cu reprezentanți ai Asociației Școlilor Private, alături de premierul Ludovic Orban și Ministrul Educației, Monica Anisie. Dorim să găsim cele mai bune soluții la situația dificilă în care se află instituțiile de învățământ privat, ca urmare a crizei sanitare.

➡️ Învățământul particular preuniversitar din România este parte a sistemului național de educație și reprezintă:
? 1140 unități de învățământ autorizate / acreditate: 404 acreditate, 736 unități autorizate și / sau cu niveluri, specializări acreditate (ARACIP);
? 114396 elevi care studiază în acest sistem, 92216 în unități acreditate (ARACIP);
? Aproximativ 19000 cadre didactice;
? Aproximativ 7000 săli de clasă.

➡️ Problemele discutate au vizat:
? Acordarea finanțării de bază pentru elevii din învățământul particular autorizat, până la sfârșitul anului școlar;
? Posibilitatea deschiderii unor activități educaționale pe perioada vacanței de vară;
? Posibilitatea accesării unor fonduri europene care să contribuie la implementarea și pilotarea unor măsuri de reluarea activităților educaționale.

➡️ Concluziile la care s-a ajuns în urma discuțiilor sunt:
? Există intenția de continuare a acordării finanțării per elev pentru instituțiile particulare autorizate până la sfârșitul anului școlar;
? Există un angajament de intenție în ceea ce privește identificarea modalităților de deschidere a unor activități educaționale pe perioada vacanței de vară, după data de 15 iunie;
? Pentru școlile particulare acreditate, se ia în calcul acordarea finanțării în avans, pentru perioada vacanței elevilor;
? Școlile particulare doresc să fie parteneri ai MEC în procesul de transformare și îmbunătățire a educației din țara noastră;
? Școlile particulare doresc să piloteze măsuri de reorganizare a activităților educaționale, pentru pregătirea reînceperii cursurilor din anul școlar următor;
? Școlile particulare au propus folosirea infrastructurii pe care o dețin pentru anul școlar următor, în vederea implementării distanțării fizice a elevilor în clasă și a măsurilor de igienă recomandate de specialiști”, a scris Raluca Turcan, joi, pe pagina sa de Facebook.

Parteneri
Parteneri
sati