Sezonul estival, un succes. Piaţa turismului din România încheie pe plus anul 2012

de A.M.P    |    25 Sep 2012   •   18:45
Sezonul estival, un succes. Piaţa turismului din România încheie pe plus anul 2012 Foto: Mediafax

Piaţa turismului din România va încheia în creştere anul 2012, întrucât sezonul pe litoral s-a încheiat cu cifre foarte bune, ceea ce aduce optimism şi în ceea ce priveşte sezonul de iarnă, a declarat, marţi, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), Corina Martin, citat de Agerpres.

"Pentru România, ne aşteptăm la cifre în creştere, pentru că sezonul pe litoral s-a încheiat cu cifre foarte bune, cu o imagine foarte bună, şi asta ne face să fim optimişti şi pentru sezonul de iarnă. De altfel, românii încep să ia în calcul mai mult decât în ultimii trei ani o vacanţă în plus, de ce nu şi o vacanţă de iarnă? Vom continua să promovăm programul ANAT 'Vacanţă în ţara mea' şi să încurajăm vacanţele în destinaţiile externe foarte aproape de noi, cum ar fi Bulgaria", a spus Martin, cu prilejul unui eveniment de promovare a destinaţiilor turistice ale Bulgariei, organizat la Bucureşti.

Dacă până în iulie 2012 în jur de 420.000 de români şi-au petrecut vacanţele în Bulgaria - conform afirmaţiilor secretarului de stat în Ministerul bulgar al Economiei, Energiei şi Turismului, Ivo Marinov - în ceea ce priveşte sezonul rece Corina Martin afirmă că românii vor prefera România ca destinaţie turistică.

"În sezonul rece, Bulgaria nu va avea mai mulţi turişti români. România va avea mai mulţi turişti români în sezonul rece. Se ştie din calculele ANAT că trei români petrec vacanţele în România faţă de un român care pleacă în străinătate. Ne dorim să meargă şi în Bulgaria, pentru că vecinii noştri se promovează foarte bine şi, fără îndoială, românii au descoperit Bulgaria ca o destinaţie pentru toate cele patru anotimpuri", a spus ea.

Corina Martin a adăugat că agenţii de turism din România doresc să dezvolte şi outgoing-ul, respectiv plecările românilor în străinătate, dar şi în România, precum şi atragerea mai multor turişti străini în ţară.

"Parteneriatul cu Bulgaria poate să aducă interes pentru zona Transilvaniei, Sinaia, Bran-Moeciu, Braşov şi Râşnov. Acestea sunt destinaţiile despre care am discutat şi, de altfel, va urma o acţiune de promovare comună a destinaţiilor româneşti şi a celor bulgare în ambele ţări", a precizat aceasta.

Oficiul de Turism al Bulgariei şi ANAT au organizat, marţi, un eveniment internaţional, care se înscrie în suita activităţilor desfăşurate de cele două organizaţii pentru creşterea circulaţiei turistice între cele două ţări.

x close