Antena 3 CNN Conferinţe Constanța se reinventează. Idei pentru un litoral mai atractiv: „Vizitele la obiectivele de patrimoniu atrag turiști”

Constanța se reinventează. Idei pentru un litoral mai atractiv: „Vizitele la obiectivele de patrimoniu atrag turiști”

R.M.
2 minute de citit Publicat la 15:37 16 Iul 2025 Modificat la 15:38 16 Iul 2025
cazinoul din constanta
Cazinoul din Constanța a trecut printr-un amplu proces de restaurare. FOTO: Facebook/ Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei

Constanța vrea să strălucească din nou pe harta turismului românesc. Autorități locale, investitori privați și specialiști în comunicare s-au reunit la Cazinoul proaspăt renovat pentru a construi viitorul litoralului. Promovarea susținută, investițiile consistente și adaptarea la noile tendințe sunt esențiale pentru ca Mamaia și împrejurimile să atragă turiști nu doar pentru trei zile, ci pentru experiențe memorabile.

Pentru promovarea județului Constanța este nevoie de implicare din toate direcțiile. Reprezentanții autorităților locale și investitorii privați sunt pregătiți oricând să contribuie la viitorul litoralului. Iar cei care vor să viziteze zona în viitorul apropiat vor avea, cu siguranță, ce să vadă. 

„Vor găsi mai multe bulevarde reabilitate, deci mobilitate urbană mai mare, vor găsi școli renovate dincolo de cele 66. Vreau să vă spun că și pentru celelalte facem un acord cadru și în licitație. De asemenea, vor găsi compania de transport verde, între ghilimele, adică numai cu autobuze electrice, vor găsi parcurile în totalitate renovate, vor găsi iluminatul public schimbat. Nu o să mai vedem pe marile bulevarde, cu siguranță n-o să mai vedem firele acelea care atârnau și vă vom migra în subteran”, a declarat Vergil Chiţac, primar Constanţa.

Cu atât mai mult cu cât urmează o perioadă deosebit de importantă pentru întreaga zonă de litoral.

Acum, tehnologia, mass-media internațională, internetul, în ansamblul lui face ca comportamentul turistului și comportamentul turistic să se modifice în funcție de moda internațională. Se știe că vizitele la obiectivele de patrimoniu, atracțiile turistice care fac referire la chestiuni vechi, istorice, acolo unde există o legendă, o poveste bine spusă, atrage turiști”, a declarat George Măndilă - preşedinte OMD Mamaia Constanţa.

Toate aceste demersuri necesită investiții serioase, dar și diversificarea experiențelor oferite turiștilor care ajung pe litoral, pentru ca aceștia să fie tentați să rămână mai mult de trei zile.

„România investește extrem de puțin, nu doar în promovare, dar și în coerența aceasta sau în armonizarea unei strategii naționale la nivel de turism și cu strategiile locale. Nu există în acest moment o strategie națională de turism la nivelul țării. Și atunci, de foarte mulți ani, eu spun și se întâmplă, trebuie să ne organizăm local, în destinațiile noastre, în regiunile turistice. Noi suntem aici, în Dobrogea. Noi avem stațiuni, slavă domnului, care oferă produs turistic diferit, pentru toate gusturile, pentru oricine își imaginează sau își dorește vacanța, în felul în care și-o imaginează”, a declarat Corina Martin - președinte Patronat RESTO Constanța.

„Promovăm clădirile de patrimoniu din Constanța și principalele obiective turistice din Constanța într-un mod cât mai tineresc, cât mai fresh, astfel încât să ajungă mesajul și descrierea fiecărei locații și la generațiile tinere care nu mai au răbdare să se uite, nu știu, la filmări de tip documentar sau postări lungi”, a declarat Natalia Vrânceanu - specialist comunicare OMD Mamaia Constanţa.

Evenimentul, organizat de Antena 3 CNN, s-a desfășurat într-un cadru special – Cazinoul din Constanța, simbol arhitectural al orașului și reper istoric, recent redeschis și transformat într-un spațiu modern și tehnologizat, deschis ideilor de viitor. Evenimentul face parte din platforma de comunicare "România Inteligentă".

 

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close