Privatizarea CFR Marfă, amânată pentru 2014

de M.Z.    |    16 Oct 2013   •   18:42
Privatizarea CFR Marfă, amânată pentru 2014 Foto: Agerpres
Victor Ponta vrea să treacă uşor peste eşecul privatizării CFR Marfă. Premierul i-a cerut ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, să înceapă imediat pregătirea viitoarei proceduri de privatizarea, care ar urma să aibă loc în vara anului viitor.

Până atunci, CFR Marfă ar urma să aibă un management performant.

"Vreau să văr rog să aplicaţi legea, să continuaţi discuţiile cu cei de la FMI şi astăzi, după ce prezentaţi Guvernului informarea cu finalizarea procedurii iniţiale, să porniţi, practic de azi, de mâine, procedurile pentru o nouă privatizare, de data aceasta fără a ne mai bloca nici CSAT-ul, nici declaraţii, nici să mai fie speriate băncile sau funcţionarii. Cu selectarea consultantului, cu timp destul, până în vara anului viitor, şi cu un management performant la CFR Marfă, ca trendul actual pozitiv, după ce a fost jefuit CFR Marfă din 2009, 2010, 2011 până în 2012, acum, cu un management corect şi cinstit şi cu o procedură care se desfăşoară fără presiuni politice, sunt convins că finalul va fi unul normal. Nu vreau să privatizăm în orice condiţii şi în orice fel, cred în continuare că pentru CFR Marfă prezenţa unui investitor privat este o soluţie bună şi de azi, de mâine, puteţi începe noua procedură", i-a spus Ponta ministrului Transporturilor, în şedinţa de guvern de miercuri.

Declaraţia premierului a fost prezentată miercuri, la emisiunea 100 de minute, de la Antena 3.

 
Consiliul Concurenţei nu a putut da avizul până luni, instituţia cerând date suplimentare privind tranzacţia.
 
În luna iunie, Grup Feroviar Român a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.
 
Guvernul s-a angajat faţă de FMI ca, în cazul în care tranzacţia nu este finalizată, să vândă pachetul majoritar de la CFR Marfă unui alt investitor strategic.
 
Strategia de privatizare a CFR Marfă a fost subiectul unor controverse între Guvern şi Preşedinţie, legată de rediscutarea documentului în CSAT.

Citiţi şi Gruia Stoica: Particip şi de 100 de ori la privatizarea CFR Marfă


 

Parteneri
x close