Antena 3 CNN Ghidul pensiilor private din România Depunerea unei petiții sau sesizări la ASF

Depunerea unei petiții sau sesizări la ASF

Unul dintre principalele obiective ale ASF este asigurarea unei bune relații cu participanţii. Astfel, pentru preluarea petiţiilor, în cadrul ASF funcţionează Direcția Protecția Consumatorilor, acordând o importanţă deosebită analizării şi rezolvării petiţiilor, sesizărilor primite de la participanţi, beneficiari sau persoane fizice care solicită informaţii despre sistemul pensiilor private.

Depunerea unei petiții sau sesizări la ASF
Sursa foto: www.pexels.com
19 Oct 2021   •   23:34

Anterior depunerii petiţiei (cererii, reclamației, sesizării) la ASF trebuie să verificați dacă persoana fizică sau juridică împotriva căreia vreți să depuneți plângere este autorizată sau înregistrată în Registrul entităților sistemului de pensii private supravegheate şi reglementate de ASF. În caz contrar, vă veți adresa autorităților sau instanțelor competente. Dacă respectiva persona fizică/ juridică este sub supravegherea şi reglementarea ASF, va trebui în prealabil să contactați această persoană pentru a-i explica problema, pentru a cere o rezolvare sau pentru a solicita informații cu privire la etapele pe care trebuie să le urmați în continuare. Această etapă reprezintă o încercare de a soluţiona amiabil potențialul conflict, înainte de a ajunge spre rezolvare la autoritățile competente. 

Totodată, puteți să formulați o petiție (cerere, reclamație, sesizare) către ASF. Petiţiile formulate în scris şi transmise către ASF trebuie să cuprindă, în mod obligatoriu, numele şi prenumele petentului, detalii de contact, denumirea şi adresa entităţii reclamate, obiectul reclamaţiei cuprinzând descrierea succintă a problemei reclamate, motivele înaintării acesteia, sugestii pentru rezolvare, precum şi adresa unde acesta urmează să primească răspunsul. 

Petiţia se poate transmite la ASF prin servicii poştale, la sediu (prin intermediul registraturii), prin e-mail sau prin formularul online disponibil pe site-ul www.asfromania.ro destinat transmiterii acestora (formularul va transmite automat un e-mail către departamentul specializat în soluţionarea petiţiilor). La numărul de telefon TEL VERDE 0800.825.627, ASF acordă consultanţă de specialitate consumatorilor, însă nu se pot înregistra petiţii.

IMPORTANT: 
La primirea petiţiei, ASF va investiga şi analiza problema. ASF vă poate contacta pentru a solicita mai multe detalii referitoare la petiție. Totodată, ASF are dreptul de a cere orice documente relevante în cazul respectiv şi de a lua toate măsurile necesare pentru rezolvarea situației dumneavoastră. La finalizarea verificărilor, veți primi un răspuns în termen de cel mult 30 zile de la depunerea ei, în conformitate cu legislaţia în vigoare, cuprinzând modul de soluţionare a reclamaţiei. În situația în care sunt necesare cercetări amănunțite, termenul poate fi extins cu încă 15 zile.

Ghidul participantului la sistemul de pensii facultative Pilonul III

Ce este pensia facultativă?

Participarea la un fond de pensii facultative

Protecția participantului

Parteneri
Negocieri intense pentru evitarea grevei generale a poștașilor
x close