Cum scăpăm de obsesia cântarului: ''Mâncarea este un combustibil. Noi mâncăm ca să trăim, nu trăim ca să mâncăm!''

de Iulia Gorgorin    |    07 Noi 2020   •   18:40
Cum scăpăm de obsesia cântarului: ''Mâncarea este un combustibil. Noi mâncăm ca să trăim, nu trăim ca să mâncăm!''

Ne dorim să slăbim, dar nu știm cum. Iar când începem să învățăm, ne confruntăm adesea cu diferite provocări. Ori devenim obsedate de cântar, ori avem impresia că nu mai scădem în greutate, ori simțim că nu mai putem. Atenție, indiferent de piedicile care apar, important este să nu renunțăm!

Cum scăpăm de obsesia cântarului?

Dana Popescu, antrenor: În primul rând, obsesia pentru cântar apare atunci când avem o abordare greșită asupra planului alimentar, adică ne dorim să facem ceva o lună – două, după care să ne întoarcem la obiceiurile proaste dinainte. Iar orice transformare necesită timp.  În al doilea rând, fetele care știu că nu sunt consecvente planului alimentar se cântăresc mereu a doua zi ca să estimeze pagubele. Soluția pentru a scăpa de obsesia pentru cântar este să conștientizăm că trebuie să facem dintr-o alimentație echilibrată un stil de viață.

Ce trebuie să fac când nu mai pierd în greutate?

Dana Popescu, antrenor:  În primul rând, trebuie să identificăm cauza și să înțelegem că greutatea corporală se poate modifica de la o oră la alta, de la o zi la alta sau de la o săptămână la alta și toate astea să nu aibă legătură cu grăsimea corporală, ci cu retenția de apă. În momentul în care ai ținut o dietă o perioadă mai lungă de timp și nu în ultimele două săptămâni nu se mișcă deloc acul cântarului înseamnă că cel mai posibil ai atins un platou. Care este soluția să depășesc acest platou? Păi în primul rând trebuie să văd dacă mănânc prea puțin, să mai cresc în calorii sau dacă mănânc prea mult, să mai reduc din caorii.

 Nu mai pot să țin dietă, îmi vine să mănânc orice, ce mă fac?

Dana Popescu, antrenor: De regulă, asta se întâmplă când încercați tot felul de diete absurde cu un deficit caloric foarte mare, vă înfometați și nu numai. Trebuie să schimbăm percepția asupra mâncării, mâncarea este un combustibil, iar noi mâncăm ca să trăim, nu trăim ca să mâncăm. Și da, sunt situații în care ai pofte nebune, nu te poți stăpâni, nu spune nimeni că nu poți să guști un pătrățel de ciocolată, dar trebuie să știi când să te oprești. Este mai puțin rău să îți satisfaci o poftă mică atunci când nu mai poți decât să începi să mănânci compulsiv.

Dana Popescu, antrenor: Mă compar cu alte femei care au corp perfect, ce fac?

În primul rând, trebuie să înțelegem că fiecare dintre noi este diferit. Așa că trebuie să aspir la forma mea cea mai bună, la versiunea mea cea mai bună și să devin conștient de defectele mele ca să mă pot accepta. În momentul în care devin conștient de defectele mele înseamnă că trebuie să iau măsuri în privința asta.

În timpul dietei apare un moment stresant: o problemă la lucru, copilul se îmbolnăvește, cum mă țin de rutină?

Dana Popescu, antrenor:  Devine mai dificil să te ții de dietă, să te ții de rutină, să respecți un program. Dar ce poți să faci este să găsești soluții, care să nu îți altereze atât de tare programul. În primul rând, să încerci să te echilibrezi emoțional. Sunteți în mare risc în momentul în care traversați o perioadă stresantă să începeți să mâncați compulsiv.

 În momentele alea trebuie să vă opriți și să înțelegeți că nu este decât o soluție temporară, care îți oferă o plăcere de moment și care are dublu efect, pentru că după apare sentimentul de vină, de regret, de depresie și așa mai departe. Încercați să vă găsiți calmul și să găsiți soluții cât mai apropiate de planul pe care trebuie să îl urmați.

x close