Cotidianul Le Monde, obligat să plătească peste 300.000 de euro cluburilor Real Madrid şi FC Barcelona

de M.T.    |    25 Feb 2014   •   19:10
Cotidianul Le Monde, obligat să plătească peste 300.000 de euro cluburilor Real Madrid şi FC Barcelona Foto: Intact Images/EPA

Justiţia spaniolă a confirmat, luni, condamnarea cotidianului francez Le Monde la plata sumei de 300.000 de euro, reprezentând daune şi interese, către clubul Real Madrid şi la 15.000 de euro clubului FC Barcelona, pentru atingeri aduse dreptului la onoare dintr-un articol publicat în 2006 referitor la dopajul în fotbal, informează AFP, citată de Agerpres.

Tribunalul suprem a confirmat condamnarea, în primă instanţă şi apoi în apel, a cotidianului francez şi a ziaristului Stephane Mandard, să despăgubească clubul cu 300.000 de euro, precum şi pe doctorul Alfonso del Corral, directorul serviciului medical al clubului madrilen, cu suma de 30.000 de euro.

Pe 8 decembrie 2006, cotidianul francez a publicat un articol intitulat "Dopaj: fotbalul după ciclism", în care se afirma că doctorul  Eufemiano Fuentes, condamnat în aprilie 2013 în afacerea de dopaj sangvin Puerto care a marcat lumea ciclismului profesionist, ar fi avut legătură cu patru cluburi spaniole de fotbal: Real Madrid, FC Barcelona, Valencia CF şi Betis Sevilla.

Instanţa a apreciat că a existat „o atingere adusă dreptului la onoare” şi că, deşi articolul „este indiscutabil de interes general, nu poate fi reţinută informaţia furnizată de Le Monde ca fiind adevărată, probele ziaristului fiind insuficiente”.

Tribunalul a considerat că ziaristul „s-a limitat să publice ca fiind adevărate informaţii neverificate, în timp ce acestea puteau discredita grav clubul Real Madrid prin presupusa sa implicare în afacerea de dopaj sportiv cunoscută sub denumirea «operaţiunea Puerto»”.

Tribunalul suprem a mai condamnat cotidianul Le Monde la plata a 15.000 de euro reprezentând daune şi interese grupării FC Barcelona „pentru aceleaşi fapte”.

Parteneri
x close