Uniunea Europeană pregătește o nouă directivă care vizează creșterea siguranței rutiere și modernizarea sistemului de obținere a permisului de conducere.
România are cea mai slabă infrastructură rutieră din Uniunea Europeană și cea mai mare rată a mortalității în accidente rutiere, potrivit celor mai recente date europene.
„România are un scor de doar 3 din 7 în evaluările privind calitatea infrastructurii, față de 6,4 în Olanda. Drumuri înguste, asfalt degradat și lipsa autostrăzilor sunt probleme cronice”, se arată într-un raport prezentat la emisiunea Be EU, de la Antena 3 CNN.
În 2024, România a înregistrat o rată a mortalității rutiere de 77 de decese la un milion de locuitori – cel mai ridicat nivel din UE. Bulgaria se află pe locul al doilea, cu 74 de decese la milion. La polul opus, Suedia are cea mai mică rată: 20 de decese la milion.
Pentru a reduce numărul accidentelor, Uniunea Europeană a încheiat un acord provizoriu între președinția poloneză a Consiliului și Parlamentul European privind o nouă directivă.
„Este o directivă care va produce efecte peste patru ani de la adoptare și își propune să crească siguranța rutieră. Include și modernizarea licențierii permisului de conducere și reguli noi pentru tinerii șoferi”, a explicat europarlamentarul Ștefan Mușoiu, la Antena 3 CNN.
Uniunea și-a propus ca, până în 2030, să reducă la jumătate numărul deceselor rutiere, iar până în 2050, să nu mai existe victime pe șoselele europene.
Printre măsurile avute în vedere se numără limitarea vitezei în orașe, toleranță zero la alcool și introducerea de sisteme moderne de siguranță în autovehicule.