20 Noi 2009   •   18:51
Scheletele fosilizate a cinci specii necunoscute de crocodili, dscoperite în Sahara 127
O echipă de paleontologi americani a descoperit, în Sahara, scheletele fosilizate a cinci specii noi de crocodili, despre care care nu se ştia nimic până acum, şi care au trăit în urmă cu sute de milioane de ani, transmite AFP.

Printre cele cinci exemplare se numără unul cu colţi ca de mistreţ şi un altul cu bot precum ciocul de raţă, a declarat paleontologul Paul Sereno, de la Universitatea Chicago. Reptilele respective au trăit alături de dinozauri, în sudul masei continentale Gondwana, care s-a desprins acum 160 de milioane de ani, în timpul Jurassicului.

Crocodilii respectivi înotau în râurile din zona care în prezent delimitează Marocul de Niger. După ce iniţial au descoperit o fosilă cunoscută deja, de Sarcosuchus imperator, cel mai mare crocodil care a trăit vreodată pe pământ (avea 12 metri lungime şi 8 tone în greutate), cunoscut sub denumirea de "SuperCroc", cercetătorii au găsit fosilele a cinci specii necunoscute. Acestea mergea pe toate cele patru picioare şi nu se târau pe pământ. Membrele speciilor necunoscute nu erau îndoite la 90 de grade ca în cazul crocodililor din prezent.

Dintre cele cinci specii necunoscute, primul descoperit a fost crocodilul-mistreţ, în Niger. Carnivorul măsura şapte metri, avea un bot tare pentru a neutraliza prada şi se hrănea cu viermi şi cu plante înalte de un metru.

În Maroc a fost descoperit crocodilul-clătită, numit aşa pentru că avea capul plat şi consuma peşte.
Crocodilul-raţă şi crocodilul-câine, celelate două specii noi descoperite în Niger, aveau o talie de doar 91 de centimetri. Crocodilul raţă avea un fel de cioc şi mânca broaşte şi peşti, în timp ce crocodilul câine avea un bot ce se asemăna cu cel al unui câine şi se hrăpnea cu larve.

Toate cele cinci specii descoperite se înrudesc cu speciile de crocodili care trăiesc în prezent.