Balenciaga a scos la vânzare o geantă de lux din piele de miel sub forma unei cutii de pantofi. Poșeta costă 2.500 de euro și face parte din colecția de primăvară a anului 2025.
Imaginile cu geanta de lux s-au viralizat pe rețelele sociale.
„Ați auzit bine! Asta e o geantă de 2500 de euro, Balenciaga, din piele de miel. Chiar dacă arată ca o cutie de încălțăminte și se poartă așa de pe stradă, designul și culoarea sunt la fel ca cele ale cutiei lor de sneakers, doar că e din piele de miel. Mai mult decât atât, face parte din ultima lor colecție, cu asta s-a defilat la ultima lor prezentare de modă, aici vedeți și prețul, 2500 de euro. Într-adevăr în modă nu sunt reguli, dar poate că ar fi trebuit să fie. Una e să fii creativ și alta e să fii...credeți, bă, în produsul nostru”, a spus un influencer pe TikTok.
Nu este primul design de la Balenciaga care stârnește controverse. Anul trecut, casa de modă de lux franceză a scos la vânzare o brățară formată dintr-o clasică rolă de bandă adezivă, ce poate fi achiziționată în mod obișnuit din orice supermarket.
Cu o deosebire, însă: benzile adezive din comerțul destinat marelui public nu au imprimate logo-ul Balenciaga și nici nu costă 3.000 de euro.
Iar în anul 2022, Balenciaga a dezvăluit „cea mai scumpă pungă de gunoi din lume" pentru colecția sa de toamnă/iarnă, disponibilă la vânzare pentru 1.600 de euro.
În același an, casa de modă a fost în centrul unui scandal, după două campanii vizuale controversate: una în care apăreau copii cu genți de tip ursuleți de pluș, inspirate din practicile sexuale BDSM (dominare, supunere, control) și o alta, ce folosea pe fundal documente ale Curții Supreme din SUA referitoare la pornografia infantilă.