Antena 3 CNN Life Horaţiu Moldovan, despre decontările fictive din sistem: "Oamenii vor primi un SMS de confirmare. Dacă nu au fost la cabinet, ne sună"

Horaţiu Moldovan, despre decontările fictive din sistem: "Oamenii vor primi un SMS de confirmare. Dacă nu au fost la cabinet, ne sună"

Cătălina Porumbel
2 minute de citit Publicat la 18:10 23 Iul 2025 Modificat la 21:43 23 Iul 2025
horatiu moldovan
"Acest sistem va permite o comunicare automată din momentul în care va fi implementat", a spus Moldovan. Foto: Captură Antena 3 CNN

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Horaţiu Moldovan, a vorbit la Antena 3 CNN despre problema pacienţilor fictivi, cărora li se decontează servicii medicale pe care nu le-au accesat. El a subliniat că oamenii vor primi o confirmare prin SMS pentru serviciile medicale accesate, iar dacă aceştia primesc confirmarea dar nu au fost la cabinet, vor putea anunţa CNAS pentru a se evita orice fraudă.

"Nu aș generaliza aceasată problemă, dar ea există, este reală și tocmai suntem în curs de a derula un control vast pe această zonă, pentru că mi se pare un lucru inacceptabil să putem face sau să ne gândim la astfel de metode care, din păcate, se practică — atât în sistemul privat, cât și în sistemul public. Trebuie să fim foarte sinceri, ca să evităm astfel de acțiuni pe viitor și ca să nu mai facem legislația pe principiul că toată lumea fură, ci să ne adresăm și să identificăm exact acele cazuri de fraudă sau comportament nonetic.

Vom recurge la o serie de măsuri. Prima, ați menționat-o dumneavoastră, este acel sistem de SMS care, astăzi, funcționează în asistența spitalicească. La externarea din spital, pacientul primește, e adevărat, un grup mic de pacienți, nu toată lumea, un SMS", a început Horaţiu Moldovan, preşedintele CNAS.

El a continuat, spunân că fiecare pacient va primi un SMS prin care va fi informat că a beneficat de servicii medicale iar, dacă el nu a fost la cabinet, "pune mâna pe telefon şi ne anunţă".

"Primesc un SMS prin care li se oferă un mecanism de feedback. Sunt o serie de întrebări vizavi de calitatea actului medical și alte aspecte organizatorice. La fel, în urma efectuării fiecărei investigații la medicul de familie, în ambulator, la laborator, imagistică, în spital, fiecare pacient va primi un SMS sau un email în care va fi informat că a efectuat acea investigație. Eventual, o să trimitem și un decont al serviciilor — adică ceea ce plătește Casa pentru fiecare serviciu — astfel încât să existe transparență totală. Iar dacă pacientul constată că primește SMS-ul că a fost astăzi la cabinet și el nu a fost, evident că pune mâna pe telefon și ne anunță, și astfel putem evita fraudele.

Acest sistem va permite o comunicare automată din momentul în care va fi implementat, din trimestrul I al anului 2026. Însă și în momentul de față, un pacient care sesizează un astfel de aspect, chiar dacă nu primește SMS, poate să apeleze Casa de Asigurări de Sănătate a județului din care face parte și evident că vom avea un focus special pe aceste cazuri", a subliniat el.

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close