Antena 3 CNN Actualitate "Bun venit, Air Force One. Aici turnul de control Bucureşti" (GALERIE FOTO)

"Bun venit, Air Force One. Aici turnul de control Bucureşti" (GALERIE FOTO)

"Bun venit, Air Force One. Aici turnul de control Bucureşti" <font color=red>(GALERIE FOTO)</font>
10 Apr 2008   •   16:47

Evenimentul care a marcat începutul anului 2008, summitul NATO de la Bucureşti, a adus în România cei mai de seamă oaspeţi ai lumii. Delegaţiile celor mai importante state de pe Glob, în frunte cu cea condusă de preşedintele SUA, George W. Bush, au poposit rând pe rând pe teritoriul ţării noastre, dându-le mari emoţii controlorilor de trafic aerian.

SURVOLAŢI DE NATO

Zeci de avioane militare aparţinând NATO şi Ministerului Apărării Naţionale a României au survolat spaţiul aerian românesc.
Aranjate pe trei straturi, MIG-uri 21 Lancer şi avioane F 15 au supravegheat orice mişcare ce ar fi putut încălca programul riguros stabilit. Nu au lipsit nici avioanele care asigurau realimentarea în aer.

SALA DE DIRIJARE A TRAFICULUI AERIAN:

Zborurile oficialilor NATO au fost urmărite şi dirijate de 320 de persoane
, însă nimic nu s-a bazat pe improvizaţii. Totul a fost planificat din timp, cu zeci de ore de simulări. S-au acoperit toate situaţiile posibile, încât părea greu să se întâmple ceva care să sperie gazdele summitului de la Aeroportul Henri Coandă.

VEDEŢI AICI IMAGINI DIN SALA DE DIRIJARE A TRAFICULUI AERIAN

Conducerea Romatsa ? Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian spune că cea mai dificilă parte din misiunea NATO de pe teritoriul României au reprezentat-o, în mod surprinzător, exerciţiile de pregătire. Simulările anteriorare i-au solicitat mult mai mult pe controlorii de trafic aerian, decât summitul propriu-zis.

70 de aeronave ale delegaţiilor străine au aterizat pe pista de la Otopeni şi tot atâtea au trebuit îndrumate. Romatsa precizează că nu au existat neplăceri, nici nemulţumiri din partea pasagerilor zborurilor de linie care au trecut cu vederea micile întârzieri ale avioanelor.

"BUN VENIT, AIR FORCE ONE. AICI TURNUL DE CONTROL DIN BUCUREŞTI"

Printre cei care au trebuit să facă faţă emoţiilor de a-i ura bun venit celui mai important şi impunător avion prezidenţial al lumii, Air Force One, s-au aflat Lăcrămioara Popescu şi Radu Paul. Cei doi controlori de trafic au avut mari emoţii, dar le-au stăpânit şi totul a ieşit bine. Lăcrămioara a dirijat prima aterizare a aeronavei pe pista de la Otopeni şi a declarat pentru Antena3.ro că a fost o ocazie deosebită. Radu e de aceeaşi părere şi spune că nu se aşteaptă să mai vadă în cariera sa avionul prezidenţial american pe radar.

SERGIU NEGREANU, COORDONATORUL ACTIVITĂŢII DIN TURNUL DE CONTROL



Oficialii de la Romatsa au declarat pentru Antena3.ro că Air Force One a fost interceptat încă de la graniţa cu Ucraina
, dându-le timp celor de pe aeroport să se acomodeze cu stresul de moment. Procedura de dialog a respectat standardele, deşi controlorii ar mai fi pălăvrăgit cu căpitanul Air Force One. S-au rezumat la ?Good afternoon Air Force One. This is Bucharest Radar? şi restul e istorie.

LĂCRĂMIOARA POPESCU, CONTROLORUL DE TRAFIC CARE I-A URAT BUN VENIT AVIONULUI PREZIDENŢIAL AMERICAN



S-au folosit două piste în paralel
, pentru a fluidiza traficul şi pentru a evita momentele jenante în care unele aeronave musafir ar fi fost ţinute în aer până la aterizarea altora mai importante. Sincronizarea a fost perfectă, iar Romatsa declară evenimentul o adevărată reuşită din punct de vedere al conduite aviatice a României.

RADU PAUL, CONTROLOR DE TRAFIC PE PERIOADA SUMMITULUI


Avionul ce-l purta la bord pe însuşi ?inamicul NATO?, Vladimir Putin, a fost tratat la fel ca Air Force One. Nu au existat proceduri preferenţiale pentru americani.

Singurul incident de pe aeroportul Otopeni a fost întoarcerea la sol a aeronavei delegaţiei Maltei, la doar câteva minute după decolare. Conducerea Romatsa spune că avionul a suferit o defecţiune la motor şi că s-a întors pe pistă pentru reparaţii.

Romatsa ? Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian a fost înfiinţată la 1 decembrie 1999 şi deţine monopolul serviciilor de trafic aerian şi de meteorologie aeronautică. În 2007, compania a raportat o cifră de afaceri de 150 de milioane de euro.

Sintia Radu, Antena3.ro

×
Subiecte în articol: George Bush
Parteneri
Poliţist mort în prima zi de Paşte, la Galaţi
x close