Cel mai recent raport național de literație arată că 42% dintre elevii cu vârste între 6 și 14 ani se plasează în zona cu "grad nefuncțional", în timp ce 47% în zona "minim funcțional" și doar 11% în zona "funcțional".
Conform raportului, după finalizarea a două cicluri școlare, elevii înregistrează o scădere a nivelului de nefuncționalitate cu doar 4% și o creștere a nivelului de funcționalitate de 1%.
Fetele înregistrează performanțe mai bune decât băieții.
Gradul de nefuncționalitate în rândul fetelor fiind de 40%, în timp ce băieții înregistrează 44%.
Citește și: România, pe ultimul loc în Europa la educație financiară | "Afectează întreaga viaţă a oricărui om"
Chiar și la gradul de funcționalitate, fetele sunt cu 4 procente în față.
La ultima ediție de anul trecut, Raportul Național de Literație a arătat că elevii nefuncționali din clasele 1-8 nu înțeleg ceea ce citesc, nu pot argumenta ipoteze și concluzii, nu pot stabili asemănări și diferențe între personaje și nu pot clasa realitatea într-un context general.
Acest document a fost realizat de platforma Brio teste standardizate pentru elevi alături de șapte organizații nonprofit specializate în domeniul educației.