Antena 3 CNN Life Știinţă Cancerul de piele poate fi eradicat! "Medicamentul-minune" care i-a uluit pe cercetători

Sursa foto: Foto: healthsentral.blogspot.com
27 Aug 2012   •   11:05

O substanţă extrasă din ceaiul verde are un efect uimitor asupra cancerului de piele. Cercetătorii au descoperit că extractul poate eradica două tipuri de cancer de piele, informează dailymail.co.uk

Consumând doar ceai, efectul substanţei nu are aceeaşi intensitate în tratarea maladiilor. Aplicată direct la nivelul celulelor canceroase, în laborator, aceasta provoacă micşorarea sau chiar dispariţia a două treimi din tumori.

Studiul, care a fost efectuat de cercetătorii de la Universitatea din Strathclyde (Glasgow, Scoţia), arată că extractul de ceai verde, care poartă numele de epigalocatechină, nu provoacă efecte secundare.

Aceasta este prima cercetare care arată că extractul are capacitatea de a  reduce semnificativ dimensiunea tumorilor.

Experimentele de laborator efectuate au arătat că tumorile tratate timp de o lună cu epigalocatechină au dispărut în proporţie de 40%, în timp ce 30% din acestea şi-au micşorat efectiv dimensiunea.

Testele au fost efectuate pe două tipuri de cancer de piele: melanomul (se dezvoltă din aluniţele canceroase de pe corp) şi carcinom cu celule bazale.

Dr. Christine Dufes, de la Universitatea Starthclyde a declarat: „Sunt rezultate încurajatoare, care ar putea deschide calea pentru noi tratamente pentru cancer”.

Rezultatele studiilor anterioare i-au determinat pe oamenii de ştiinţă să recurgă la o altă măsură: administrarea substanţei prin sistem intravenos, iar prin această modalitate, compusul se răspândeşte în mai multe zone din corp.

Studiul a fost publicat în revista medicală “Nanomedicine”.

Subiecte în articol: cancer de piele