Antena 3 Actualitate Cultură Scandal în presă. Două tabloide britanice, acuzate că au comandat interceptări telefonice ilegale

Scandal în presă. Două tabloide britanice, acuzate că au comandat interceptări telefonice ilegale

10 Iul 2009   •   17:50
Scandal în presă. Două tabloide britanice, acuzate că au comandat interceptări telefonice ilegale
Sursa foto: Ziare

Presa britanică este zguduită de un uriaş scandal cu repercusiuni politice. Tabloidele News of the World şi The Sun, sunt acuzate că au ordonat mii de interceptări telefonice ilegale, iar apoi au cumpărat tăcerea unora dintre victimele interceptărilor cu peste un milion de lire sterline. Acuzaţiile au apărut într-un cotidian rival, dar mai serios - The Guardian.

Acum doi ani, un ziarist de la News of the World a fost condamnat pentru interceptarea SMS-urilor unor funcţionari ai casei regale. El a susţinut, însă, că şefii săi nu ştiau de acţiunile ilegale. Dar acum, The Guardian susţine că poliţia avea informaţii mult mai grave dar, nu se ştie de ce, a oprit ancheta.

Mii de personalităţi ar fi avut telefoanele ascultate, fără ştirea lor, de detectivi în serviciul tabloidelor. Pe listă apar nume sonore: Elle Macpherson, Gwyneth Paltrow, George Michael, actualul primar al Londrei, Boris Johnson sau fostul vicepremier John Prescott.

Trei victime, între care Gordon Taylor, şeful Asociaţiei Fotbaliştilor Profesionişti, au dat în judecată grupul Murdoch care i-a convins să renunţe la proces în schimbul unor sume consistente. Acum, însă, scandalul nu mai poate fi oprit, ci s-a mutat şi pe terenul politic: fostul redactor şef de la News of the World, Andy Coulson, a intrat între timp în serviciul liderului opoziţiei, David Cameron.

Dezvăluirile pot declanşa un val de noi procese devastatoare pentru tabloidele care se bucură, în prezent, de cele mai mari tiraje din ţară.

Antena 3

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close