Antena 3 CNN Economic Auto Citroen prezintă conceptul Tubik, reeditarea high-tech a modelului "Tubul"

Citroen prezintă conceptul Tubik, reeditarea high-tech a modelului "Tubul"

Citroen prezintă conceptul Tubik, reeditarea high-tech a modelului "Tubul"
Sursa foto: Foto: Citroen
05 Sep 2011   •   12:00

 Citroen a anunţat un nou concept interesant, care va fi prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt. Este un mijloc de transport high-tech, denumit Tubik, cu o singură idee centrală: plăcerea de a călători.  
 
 Conceptul Tubik este un vehicul cu 9 locuri inspirat de modelul Type H, renumitul model Citroen poreclit „TUBUL” de către publicul larg. Are scaune modulare, ce pot fi dispuse în diferite moduri (semi-întinse, faţă în faţă, etc.) şi măsoară 2.08m lăţime, 2.05m înălţime şi 4.80m lungime.
 
 Partea frontală, ce se deosebeşte de caroserie, ne duce cu gândul la metalul încreţit caracteristic modelului Citroen Type H, în timp montanţii ce încadrează parbrizul amintesc de cele două încreţituri caracteristice modelului Type H. Designerii Citroen au combinat două culori contrastante: culoarea gri metalizată a caroseriei acoperă culoarea alb perlat la fiecare capăt, construind poziţia motorului cu combustie internă (în faţă) şi a motorului electric (în spate) folosite de către trenul de rulare diesel full-hybrid.


 
 Datorită acestei idei, cele două ferestre panoramice cu două sensuri şi cele două portiere de mari dimensiuni ce permit accesul către postul de condus şi către zona de locuit sunt aproape invizibile.  
 
 Portiera şoferului se deschide înspre spate, iar uşa laterală se roteşte pentru a elibera întreaga parte laterală a vehiculului. Şi pentru că majoritatea călătoriilor presupun bagaje, spatele ascunde un loc destinat lor, desenat inteligent.


 
 Atunci când urci la volanul conceptului Tubik intri într-un univers construit în jurul şoferului. Zonă este dominată de ceea ce designerii Citroen numesc „cyclotron”, un sistem ce grupează - într-o linie circulară - scaunul, pedalele, volanul şi display-ul central circular.  
 
 Odată instalat în scaunul de piele neagră full-grain, şoferul este identificat de un sistem de recunoaştere a amprentei. În jurul lui/ei, toate informaţiile necesare pentru navigaţie sunt disponibile pe head-up display şi pe ecranul poziţionat în centrul volanului. Pentru a vedea ce se întâmplă în spatele vehiculului, un ecran proiectează imagini de la camere de luat vederi.


 
 Habitaclul este o capsulă în stil lounge. Această zonă a fost construită cu materiale împrumutate din lumea arhitecturii şi designului interior: scaune de pâslă, spătare şi panouri de uşi din mătase şi podea din piele. Iluminatul ambiental al cabinei scoate în evidenţa nuanţele şi materialele.  

 Pasagerii pot dispune cele trei rânduri de scaune cum doresc. Pentru confort maxim, fiecare scaun este independent. Primele două rânduri de scaune permit pasagerilor să stea cu faţă spre direcţia de mers sau faţă în faţă. Rândul din mijloc poate acomoda trei persoane sau, în mod alternativ, poate fi transformat într-o masă de dimensiuni mici, poate fi pliat parţial pentru a eliberă o zonă de 2mA² sau poate fi strâns complet pentru a crea un aranjament al scaunelor în stil mediteranean. Configuraţia este destinată relaxării. Pasasgerii devin spectatori, bucurându-se de ecranul multimedia imens în poziţie semi-întinsă.


 
 Tubik are un tren de rulare full-hybrid diesel care îmbunătăţeşte autonomia şi maximineaza nivelul de aderenţă datorită tracţiunii integrale (roţile faţă conectate la motorul cu ardere internă şi roţile spate conectate la motorul electric).


 
 Roţile conceptului Citroen măsoară 22 inch iar anvelopele sunt înalte şi înguste cu rezistenţă foarte scăzută la rulare pentru a optimiza consumul de carburant. Pentru un compromis mai bun între confort şi ţinută de drum, Tubik are suspensie hydractive, o tehnologie exclusivă Citroen. Garda la sol a vehiculului este controlată în timp real, deci rămâne constantă, indiferent de încărcătură. La viteze mari, garda la sol se diminuează automat pentru a îmbunătăţi coeficientul aerodinamic şi pentru a scădea consumul de carburant şi emisiile de CO2.

×
Subiecte în articol: Citroen concept
Parteneri
Primul sondaj după ce Firea a intrat în cursa pentru Primăria Capitalei
x close