Antena 3 CNN Economic Auto Mercedes-Benz Clasa E Break, lansat în noiembrie (FOTO)

Mercedes-Benz Clasa E Break, lansat în noiembrie (FOTO)

Mercedes-Benz Clasa E Break, lansat în noiembrie (FOTO)
06 Aug 2009   •   17:29

Mercedes-Benz a anunţat că va lansa, în noiembrie, noua versiune Break a Clasei E, cel de-al treilea membru al familiei după modelele Limuzină şi Coupe. Aceasta este cea de-a cincea generaţie Clasa E Break. Ea se laudă cu inovaţii tehnice de ultimă oră, cum ar fi sistemul de detectare a somnolenţei, cel de frânare automată atunci când un accident este iminent, funcţia Adaptive Highbeam Assist (Asistent Adaptiv pentru Faza Lungă) sau Active Bonnet (Capota Activă).

Versiunea Break dispune de toate acestea în dotarea standard. Modelul are de asemenea ca dotare standard suspensii pe perne de aer pentru roţile din spatele ce se autoreglează şi o nouă funcţie unică de management al compartimentelor de încărcare.


În materie de design, noua Clasă E Break este o apariţie atletică şi practică bazată pe actualul stil Mercedes-Benz, care şi-a făcut debutul în modelele din Clasa S şi este prezent şi în actuala Clasă C. Una dintre trăsăturile sale principale este combinaţia dintre suprafaţele concave delimitate de marginile dinamice şi contururile structurate.

Vederea laterală prezintă o serie de elemente noi, înlăturând orice îndoială asupra identităţii versiunii Break. Stâlpii B şi C par să se contopească în fundal datorită aplicaţiilor negre, strălucitoare şi elegante, conferind vederii laterale aspectul unei singure entităţi.



Lumini de poziţie LED sunt bazate pe un design compus din două piese şi creează o continuare vizuală a accesoriilor laterale. Atât ziua, cât şi noaptea design-ul lor distinctiv este un factor major de recunoaştere a noii Clase E Break. Modelul este cea mai mare maşină din segmentul premium şi nu face un secret din acest fapt.


Funcţionalitate

O trăsătură specială a sistemului de management al spaţiilor de încărcare este opţiunea pentru deschiderea portbagajului prin sistemul automat EASY-PACK prin folosirea cheii de contact sau apăsarea mânerului dacă maşina trebuie încărcată prin spate.

De asemenea, este mult mai uşor de folosit compartimentul combinat pentru bagaje, care este ataşat pentru prima dată în partea inferioară, ceea ce fac ca instalarea şi dezinstalarea din diferite poziţii să fie foarte uşoară.

Noua Clasă E Break are o capacitate de încărcare de până la 1950 de litri, (lungime/lăţime/înălţime: 4895/1854/1471 milimetri).

Siguranţă

Mercedez-Benz clasa E Break dispune de sistemul standard de detectare a somnolenţei ATTENTION ASSIST, opţionalul pentru controlul proximităţii DISTRONIC PLUS şi opţionalul PRE-SAFE Brake, care este capabil să iniţieze automat frânarea parţială sau totală în caz de urgenţă. Pentru prima oară, PRE-SAFE este capabil să utilizeze doar informaţii primite de la senzorii cu bătaie scurtă situaţi pe bara de protecţie frontală pentru a tensiona centurile de siguranţă ale pasagerilor din faţă în ultimul moment înainte de un accident recunoscut ca fiind inevitabil, reducând prin urmare impactul exercitat asupra şoferului şi pasegerilor din faţă în timpul ciocnirii.





Vehiculul este dotat standard cu nouă airbag-uri, patru extensii ale centurii de siguranţă şi limitatori de forţă plus un sistem de tetiere active NECK-PRO, ce susţine capul şoferului şi al pasagerului faţă.




Mercedes-Benz clasa E Break dispune de două airbag-uri adaptive pentru şofer şi pasagerii din faţă, un airbag pentru genunchi pentru şofer, două airbag-uri laterale integrate în spatarele scaunelor din faţă şi două airbag-uri pentru ferestre care se extind de la stâlpul A până la stâlpul C în cazul unui impact lateral. Airbag-urile pelviene pentru pasagerii din faţă sunt incluse pentru prima oară. Acestea reduc impactul acţionând asupra trunchiului şi pelvisului în timpul unei coliziuni laterale.


Airbag-urile laterale pentru pasagerii din spate pot fi de asemenea instalate ca dotari opţionale. O nouă inovaţie în termeni de siguranţă oferită opţional de Mercedes-Benz este reprezentată de limitatorii de forţă pentru centurile de siguranţă ale pasagerilor din spate. Acestea se ajustează in functie de marimea şi greutatea pasagerilor şi vor deveni disponibile şi pentru modelul Limuzină o dată cu introducerea versiunii Break.

Confortul la călătoriile lungi în Clasa E Break este asigurat de noile suspensii DIRECT CONTROL, un sistem de adaptare al amortizării oferit ca dotare standard. Sistemul menţine garda la sol la acelaşi nivel chiar şi atunci când maşina este încărcată la capacitatea maximă.

Consumul de combustibil şi emisiile noului model Break au fost reduse considerabil prin noi motoare şi numeroase măsuri de optimizare (aerodinamică, greutate, managementul energiei, rezistenţă redusă). Un prim exemplu este E 250 CDI cu o capacitate de 150 kW şi un cuplu maxim de 500 Nm, al cărui consum de combustibil este de 5.7 litri la 100 de km, iar emisiile de CO2 de150g pe km.



Noul Break va oferi la lansare cinci propulsoare între 125 kW/170 hp şi 285 kW/388 hp. Deşi au o dispunere mai joasă, noile motoare îmbunătăţite oferă o putere mai mare decât predecesorii, în timp ce impresionează prin cifrele consumului de combustibil, care puteau fi întâlnite anterior doar la clasa compactă.

Acest fapt a fost posibil prin numeroasele inovaţii, cum ar fi injecţia directă de benzină a modelului E350 CGI BlueEFFICIENCY. Motorul de patru cilindri CDI dispune de noile injectoare piezo-electrice şi turbine în două trepte. Toate motoarele îndeplinesc normele impuse de standardele pentru emisii Euro5.

Antena3.ro

×
Parteneri
Florian Coldea, pus sub control judiciar cu cauţiune de 500.000 lei
x close