Viitorul sună bine: Renault a prezentat la Frankfurt patru vehicule electrice (FOTO)

18 Sep 2009   •   19:53
Viitorul sună bine: Renault a prezentat la Frankfurt patru vehicule electrice (FOTO)
Renault a prezentat la Frankfurt patru vehicule electrice, care urmează a intra în producţia de serie din 2011. Primul dintre acestea este conceptul Twizy Z.E, o maşină ultracompactă pentru oraş cu 1+1 locuri. Maşina este un pic mai mare decât un scuter. Măsoară 2,3 metri în lungime şi 1,1 metri pe lăţime. Twizy Z.E poate atinge viteza maximă de 80 km/h, şi accelerează la fel ca o motocicletă de 125cc.




Zoe Z.E este cel de-al doilea concept electric, pentru oraş, dezvelit la Frankfurt. Acesta are patru locuri, dispune de panouri solare montate pe plafon şi bare din poliuretan. Mai mult, potrivit crave.cnet.co.uk, Renault a semnat o înţelegere cu firma de cosmetice L'Oreal pentru a îmbunătăţi sistemul de climatizare al maşinii. Astfel, ocupanţii Zoe Z.E vor fi răsfăţaţi în habitaclu cu patru moduri oferite de sistemul de aer condiţionat: ?hidratare?, ?detoxifiere? şi ?miresme active?.



Cel de-al treilea automobil electric prezentat de Renault la Frankfurt este Fluenz Z.E Concept. Acesta este un model mai mare, şi poate transporta cinci pasageri. Şoferul se foloseşte de un telefon dezvoltat de Samsung, denumit Jet, pentru a deschide/ închide maşina, pentru a o porni sau pentru a efectua apeluri telefonice. Un al doilea telefon Jet este montat între cele două scaune din spate, fiind utilizat pentru clipurile video ce pot fi urmărite pe ecranele montate în tetiere.




Ultimul dintre conceptele electrice ale Renault, de la Frankfurt, este Kangoo Z.E, un fel de SUV, bazat pe modelul cu acelaşi nume, deja existent.



Zoe, Fluenz şi Kangoo vor avea o autonomie de aproximativ 160 de kilometri, şi o viteză maximă de 150 km/h. Toate cele trei utilizează baterii litiu-ion şi pot fi încărcate în mai multe feluri: un mod standard, de la priza de 220V ? în acest caz încărcarea durează între patru şi opt ore. În modul ?încărcare rapidă?, prin intermediul unei prize trifazice de 400V, încărcarea durează, potrivit Renault, 20 de minute. Problema este că infrastructura pentru acest tip de încărcare nu este suficient dezvoltată.

Cel de-al treilea mod prin care pot fi încărcate vehiculele este cel denumit Quickdrop. Pentru a beneficia de el, şoferul trebuie să localizeze o astfel de staţie, să îndepărteze acumulatorul descărcat, şi să-l înlocuiască cu un altul încărcat, un proces ce ar dura maxim trei minute. Această modalitate de încărcare este, deocamdată, în faza de proiect, însă Renault intenţionează să creeze o reţea de astfel de staţii Quickdrop.

Rămâne de văzut acum dacă Renault va reuşi într-adevăr să ducă la bun sfârşit misiunea pe care şi-a asumat-o: prezentarea, în 2011, a versiunilor de serie pentru cele patru automobile electrice descrise mai sus.

Antena3.ro

x close