Antena 3 CNN Economic Transporturi Iese apă din asfaltul nou turnat la Podul Suspendat peste Dunăre. În zonă nu a mai plouat de săptămâni. CNAIR a cerut o expertiză

Iese apă din asfaltul nou turnat la Podul Suspendat peste Dunăre. În zonă nu a mai plouat de săptămâni. CNAIR a cerut o expertiză

G.A.
5 minute de citit Publicat la 17:15 07 Aug 2025 Modificat la 17:19 07 Aug 2025
podul de la braila
Noul asfalt al Podului de la Brăila conține apă. CNAIR a cerut o expertiză completă. Foto: Agerpres

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, CNAIR, a solicitat efectuarea unei expertize tehnice la Podul Suspendat peste Dunăre, după ce a fost observată prezența apei în interiorul stratului asfaltic, transmite Agerpres.

Apa a ieșit prin mai multe găuri forate anterior pentru verificarea grosimii asfaltului turnat recent, precizează sursa citată.

În noul strat de asfalt au fost realizate în jur de 10 găuri tehnice de control, a menționat Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR.

Aceste găuri le-au permis specialiștilor să se asigure că noul strat asfaltic este turnat uniform, conform specificațiilor tehnice prevăzute în proiect.

Ce au făcut autoritățile după ce au constatat prezența apei în stratul asfaltului

În interiorul orificiilor forate a fost observată de curând existența apei. Acesta este un fenomen neobișnuit, mai ales în lipsa unor precipitații recente, motiv pentru care CNAIR i-a solicitat constructorului, care răspunde de lucrare pe durata garanției, să efectueze o expertiză completă.

Expertiza are rolul de a stabili cauza prezenței apei şi de a identifica soluțiile eficiente şi cât mai puțin invazive pentru remedierea situației.

"În momentul turnării noii rețete asfaltice pe Podul Suspendat peste Dunăre, au fost forate câteva găuri de mici dimensiuni, în jur de 10, pentru a se putea măsura grosimea noului strat asfaltic.

Noua rețetă prevede o anumită grosime a stratului de asfalt. Este o rețetă mai dură, cu mai multe agregate.

Înainte, erau mai puține agregate şi mai mult bitum, iar stratul era mai gros. 

Acum, stratul de asfalt este mai subțire, dar ideea este de a păstra uniformitatea stratului. Așa că au fost făcute aceste mici găuri, prin care s-a putut măsura şi păstra nivelul stratului de asfalt. 

De curând, prin aceste găuri, s-a constatat că iese apă şi am cerut constructorului, pentru că podul este în perioada de garanție, efectuarea unei expertize, pentru a înțelege cu ce fenomen ne confruntăm, mai ales că în zonă nu a mai plouat de două săptămâni.

Asta ne-a determinat să cerem o expertiză, în care suntem implicați şi noi, dar responsabilitatea principală este a constructorului, deoarece podul este încă în perioada de garanție", a detaliat Alin Șerbanescu.

Ce ar fi provocat apariția apei în stratul de asfalt al Podului Suspendat peste Dunăre

În urma consultării cu experții, CNAIR ia în calcul două ipoteze: infiltrații de apă de ploaie sau formarea de condens. 

Având în vedere că nu au existat precipitații recente, cea mai plauzibilă cauză este condensul apărut între asfalt şi tablierul metalic, din cauza diferențelor de temperatură şi a sistemului intern de răcire al podului.

"În interiorul tablierului sunt niște pompe de aer care mențin temperatura scăzută, pentru ca acesta să nu se încingă. I-am cerut constructorului să facă expertiza, iar între timp am mers şi noi (...) și am făcut niște măsurători cu geo-radarul, pentru a vedea cum se comportă diversele straturi, care sunt temperaturile şi consistențele şi tot ce ține de pod.

După ce se va stabili cauza existenței acestei ape, care nu se explică deocamdată logic, vom stabili măsurile de remediere pe care constructorul trebuie să le pună în operă.

Important este să evităm o intervenție distructivă, cum ar fi decopertarea asfaltului, mai ales că rețeta actuală s-a comportat foarte bine până acum", a estimat purtătorul de cuvânt al CNAIR.

Ce înseamnă prezența apei în stratul asfaltic al Podului Suspendat peste Dunăre

Alin Șerbanescu a declara că acest fenomen al apariției apei în zona stratului de asfalt nu afectează circulația, nu compromite siguranța traficului şi nu pune în pericol structura podului. 

Pe de altă parte, CNAIR dorește o intervenție cât mai rapidă , pentru a preîntâmpina posibilele deteriorări cauzate de ciclurile îngheț-dezgheț, care pot crea presiuni ce pot duce la desprinderea stratului asfaltic de pe tablier.

"În momentul de faţă, apa care există acolo nu este sub presiune, iar riscul pentru integritatea asfaltului nu este foarte mare.

Dar trebuie să găsim soluții de remediere, pentru ca fenomenul să nu persiste pe timpul iernii. Știm foarte bine că apa, atunci când îngheață, îşi mărește volumul şi există riscul să se deterioreze asfaltul, să se desprindă de pe tablier. 

Găurile despre care vorbim urmau să fie astupate cu mastic siliconic, dar nu au mai apucat. Mai bine că n-au mai apucat, pentru că am putut observa acest fenomen şi identifica din timp soluții, pentru a nu ne trezi peste iarnă că ne crapă asfaltul", a mai spus Șerbanescu.

Purtător de cuvânt CNAIR: Podul este ca un arc. Are vârf și capete. Iar noul asfalt nu este perfect plan

"Trebuie să se înțeleagă un aspect. Podul este ca un arc, este în pantă, are un vârf şi spre capete merge în pantă. 

Faptul că apa se scurge nu înseamnă că asfaltul nu are priză pe tablier. Tablierul este o suprafață perfect plană, iar asfaltul are agregate în componență.

Agregatele acestea, în amestec cu bitumul, nu fac o suprafață perfect plană, care să se așeze perfect pe tablierul metalic, să nu existe niciun spațiu între ele. Agregatele acestea lasă între ele șanțuri minuscule. Dar ele există. Şi pe acolo, apa acumulată din condens - dacă e condensul - se strecoară și iese acum prin aceste găuri.

Dacă nu erau găurile, nu se observa şi apoi vedeam că se desface asfaltul şi nu știam de ce", a completat acest oficial.

Patru milioane de treceri peste Podul Suspendat peste Dunăre

Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, din data de 6 iulie 2023, când fost dat în trafic Podul suspendat peste Dunăre, şi până în iunie 2025, au fost înregistrate nu mai puțin de 4.000.000 de treceri pe acest pod.

Podul Suspendat peste Dunăre Brăila-Tulcea este ultimul pod peste fluviu înainte de vărsarea în Marea Neagră. Este cel mai mare din România şi al treilea din Europa, ca dimensiuni.

Pe 27 iunie 2025, a fost deschisă circulația şi pe drumurile de legătură ale Podului suspendat de la Brăila.

Pilonii podului au o înălțime totală de 192 de metri de la partea superioară a fundației şi sunt localizați în apropierea malurilor. 

Fiecare pilon este prevăzut cu scări şi lift, accesul fiind permis din benzile de întreținere localizate pe ambele părți ale tablierului.

Structura podului este alcătuită din 86 de segmente de tablier metalic care formează structura suprafeței de rulare.

Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone.

În cadrul Master Planului General de Transport, Podul suspendat pentru Dunăre figurează ca parte a Drumului Expres Focșani - Brăila - Tulcea - Constanța, drum planificat să conecteze Nordul Munteniei şi Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei.

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

x close