Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperire UIMITOARE a cercetătorilor. "Este un caz unic, un record arheologic"

Sursa foto: Foto; huffingtonpost.com
23 Ian 2013   •   17:58

Oamenii de ştiinţă au descoperit într-o necropolă de lângă Lleida, Spania, scheletul unei femei din Roma Antică. Aceştia au fost şocaţi de descoperire, deoarece la nivelul pelvisului femeia avea o tumoră, cu dinţi şi un os,  scrie Huffington Post.

Cercetătorii şi-au dat seama repede aceasta suferea de o boală care astăzi poartă numele de teratom ovarian. Denumirea de "teratom" provine din cuvintele greceşti "teras" şi "onkoma", care se traduc prin "monstru" şi, respectiv, "inflamaţie". Tumora are 44 de milimetri în diametru.

"Teratomurile ovariene sunt bizare, însă benigne", a declarat cercetatoarea Nuria Armentano, de la Universitatea Autonomă din Barcelona, pentru LiveScience.

Aceste tumori, de natură embrionara, pot avea păr, dinţi şi oase în compoziţia lor.

Descoperirea arheologilor este unică, fiind pentru prima dată când oamenii de ştiinţă găsesc o astfel de tumoră în lumea antică.

"Este un caz extraordinar, nu numai datorită faptului că s-a întâmplat în antichitate, ci şi pentru că este un record arheologic", au declarat experţii.

Subiecte în articol: cercetatori tumora