Pentru presa germană, Dacia este o maşină comunistă, veche şi un vehicul mărunţel. Mai mult, autoturismul e prezentat drept o catastrofă din punct de vedere al calităţii. E drept, maşina costă numai 5.000 de euro, iar o limuzină nemţească trece de câteva zeci de mii.
?Furculiţa pe patru roţi?, aşa cum o numeşte ziarul Tageszeitung, le-a fost prezentată nemţilor, în reclame. de Fidel Castro, Lenin, Marx şi Che Guevara. Cu atâtea personalităţi, unii nemţi ar fi vrut să facă din ea un obiect din muzeu. Analiştii pieţei auto spun însă că Dacia Logan este maşina potrivită în vremuri de criză financiară. ?Dacă analizăm bine situaţia crizei auto la nivel mondial, observăm că Logan e o catastrofă care se vinde spre deosebire de maşinile nemţeşti, limuzine puternice, care stau acum şi zac în show-room?, spune Costin Giurea, redactor şef al revistei Top Gear.
33.000 de maşini Dacia au fost comandate de nemţi numai în ianuarie şi februarie. De săptămâna viitoare 388 de camioane cu câte nouă maşini Logan şi Sandero vor pleca de la Mioveni către Germania. Acesta este un semn că maşinile cu motoare mici ale producătorului român tind să prindă mai mult teren în Germania.
Antena 3
Ştiri video recomandate