Producătorul suedez va cere protecţie legală faţă de creditori pentru a se putea restructura şi a căuta finanţare. O procedură care, pe scurt, înseamnă că firma o va mai duce o vreme, dar nu se ştie cât. Sună, oricum, mai bine decât falimentul. De fapt e o variantă a acestuia, cu ceva şanse de salvare ce ar putea veni doar de la proprietarul General Motors care, deşi vrea să vândă SAAB, e dispus să facă investiţii, în ideea de a retuşa pe ici pe colo imaginea SAAB.
Problema e că nici americanii nu stau tocmai pe roze cu banii. SAAB, un nume cu istorie e pe cale să iasă de pe piaţă pe uşa din dos. Totuşi, General Motors a anunţat că e gata să investească 300 de milioane de euro.
Asta doar în cazul în care statul suedez va garanta un împrumut de 470 de milioane. O parte din bani se vor duce pe achitarea unei părţi din datorie, în valoare de 200 de milioane.
?Toată industria auto e afectată. Statul suedez va spriji noile modele pentru SAAB?, spune Horaţiu Ionescu, importator SAAB.
Un dealer din România s-a apucat în martie, anul trecut, să investească două milioane de euro într-un show-room, la Constanţa. Nu credea că SAAB va ajunge la mâna altora.
?Noi continuăm cu SAAB-ul. Credem că e doar o schimbare de proprietari, suntem încrezători. Sunt sigur că îi va ajuta Guvernul suedez?, a declarat Nicu Sorescu, dealer auto.
Confrom APIA, SAAB a vândut în ianuarie, în România, doar patru maşini. De altfel, întreaga piaţă auto de la noi se prăbuşeşte de la o lună la alta. Vânzările de maşini noi au scăzut cu 65% faţă de ianuarie 2008.
Dacia, mândria naţională care acum frânge inimile nemţilor a vândut în ianuarie doar 1.645 de maşini.
Cât despre maşinile noi de import, Ford conduce în topul scăderilor. A vândut doar 322 de maşini. Americanii sunt urmaţi îndeaproape de Opel, Chevrolet şi Skoda. Mărci precum Maserati, Maybach sau Rolls Royce n-au vândut absolut nimic.
Observator
Ştiri video recomandate